ایجاد ساختار متوازن و تعاملی برای پیشرفت حوزه ارتباطات ثابت

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، در این مراسم که بازیگران حوزه ارتباطات ثابت کشور اعم از شرکت مخابرات ایران و شرکت های مهم ارائه دهنده خدمات اینترنتی (FCP) حضور داشتند، راهکارهای تقویت بازار ارتباطات ثابت و چالش ها و نقاط ضعف و قوت این حوزه به صورت تخصصی آنالیز شد.

ایجاد ساختار متوازن و تعاملی برای پیشرفت حوزه ارتباطات ثابت

در این نشست همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت در فضایی صمیمی و علمی، راهکارهای تخصصی این حوزه را مورد آنالیز قرار داده و با بهترین روش همکاری برای رقم زدن شرایط برد- برد در عرصه گسترده ارتباطات ثابت مورد مفاهمه قرار دادند.

برای رسیدن به اهداف مشترک همه با هم در یک راستا حرکت کنیم

سید ایمان میری، مدیرعامل شرکت های وب در این نشست با بیان اینکه برای عظیم شدن بازار باید افزایش درآمد داشته باشیم یکی از راههای افزایش درآمد عادلانه کردن و منطقی کردن تعرفه هاست، گفت: همه ما می خواهیم تعرفه های خدمات مخابراتی افزایش یابد ودر این زمینه با وزارت ارتباطات باید به یک ادبیات مشترک برسیم.

وی با تاکید بر استراتژی ایمن گفت: همه شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت به دنبال یافتن بازار عظیم تری هستند گفت: برای رسیدن به بازار عظیم قاعدتاً شرکت که سرمایه گذاری بیشتری می نماید سهم بیشتری دارد مانند مخابرات و به طبع باید سود بیشتری هم داشته باشد ولی مسله اینجاست که برای رسیدن به اهداف مشترک باید راهکارهای مناسب اندیشید.

مدیرعامل شرکت های وب اضافه کرد: آنچه مسلم است مسائل و چالش هایی که از سوی شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت به رگولاتورعنوان می گردد با همدلی و یکپارچه نیست و مخابرات به عنوان عظیم این بازار چگونه می تواند به جلو برود. باید همه با هم و یک صدا در یک راستا حرکت کنیم و هر شرکتی راه جداگانه نرود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت باید هزینه های زیرساختی خود را طبق قرارداد به مخابرات بدهد گفت: شرکت مخابرات نیز باید با تعامل و هماهنگی بیشتر در این زمینه درست اجرا کند تا ورودی و خروجی هزینه و درآمد باهم جور گردد.

مهندس میری اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران می تواند با استفاده از دارایی های خود و ارائه امکانات به شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت علاوه بر دریافت هزینه و افزایش درآمد برای خود به شرکت هانیز برای افزایش درآمد یاری کند و موجب بقا و رشد این شرکت ها گردد. همه شرکت ها آمادگی همکاری و پرداخت هزینه در قبال دریافت امکانات زیر ساختی از مخابرات را دارند.

وی با تاکید بر اجرای سیاست متوازن بازار ICT گفت: شرکت مخابرات برای کاهش هزینه و توسعه بازار باید ساختار و استراتژی مناسب تدوین کند تا سود آور گردد.

مدیرعامل شرکت های وب قرارداد بیت استریم را مناسب دانست توضیح داد: امیدوارم مدیریت جدید مخابرات با شفافیت بیشتر با شرکت ها تعامل و ارتباط برقرار کند تا هماهنگی بیشتر با شرکت ها صورت گیرد.

وی در زمینه توسعه فیبر نوری آمادگی سرمایه گذاری از سوی شرکت ها را بیان کرد و گفت: به شرطی که شرکت ها نیز در درآمد حاصله منصفانه سهیم باشند با این کار می توان بازار ارتباطات ثابت را دوباره بدست آورد و مخابرات نیز با عمده فروشی به آرپوی بالایی دست یابد ودر نتیجه هم خودش هم شرکت ها در نهایت سود ببرند.

اولویت سرمایه گذاری به پروانه داران حوزه ICT داده گردد

مهندس یوسفی زاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک، نیز در این نشست مهم ترین احتیاج بازار را هم افزایی واقعی شرکت مخابرات ایران با FCP ها مطرح کرد و اضافه کرد: البته در حوزه رگولاتوری و مباحث دیگر تمام شرکت های ارتباطات ثابت به عنوان یک کل و با هم باشند و همیشه از یک موضع حرکت نمایند تا بتوانند موجبات پیشرفت بازار حوزه ارتباطات ثابت را فراهم نمایند.

مهندس یوسفی زاده با بیان فراز و نشیب های موجود در صنعت ICT گفت: با رویکرد مناسب مدیریت جدید در مخابرات امیدواریم تحولاتی لازم برای ایجاد توسعه بازار صورت گیرد و چالش های موجود را از میان بردارند تا کشور در این حوزه حیاتی به توسعه برسد.

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در بخش ICTتوضیح داد : با توجه به توان سرمایه گذاری در بخش خصوصی که هر چند هم سنگ با سهامداران مخابرات نیست، اولویت به پروانه داران این حوزه داده گردد .چرا که تا به امروز توانستند با سرعت پوشش کافی داشته باشند.

مدیر عامل آسیاتک به رقابت سالم و برابری تعرفه و کشف خلاقیت ها ی جدید اشاره نمود و اضافه کرد: سهم بازار به تفکیک برای شرکت هایی که می خواهند همراه مخابرات باشند مشخص گرددتا بتوانند به سمت بازار عظیم تر در این حوزه پیش بروند.

وی با بیان اینکه 25 درصد ترافیک آینده ارتباطات در مقابل 100 میلیون مشترک تلفن همراه و 6 میلیون مشترک ثابت که تنها سهم 48 درصدی بازار را داراست گفت: تمامی ترافیک ها به دلیل نبود چنین نشست هایی با توجه به کوشش های وزارت ارتباطات و رگولاتوری به شبکه همراه سوق داده شد.

مهندس یوسفی زاده گفت: باید بهینه سازی صورت گیرد تا خدمات با کیفیت به خانه های مردم آورده گردد و این تنها با تضمین برنامه ها و استراتژی های مخابرات محقق خواهد شد.

ما یک خانواده هستیم و سوار بر یک کشتی به سوی هدف می رویم

مهندس گندمکار مدیر عامل رهام داتک نیز در این نشست با بیان اینکه ما یک خانواده هستیم و سوار بر یک کشتی به سوی هدف می رویم گفت: مسائل خانوادگی باید در خانواده حل و فصل گردد، به سمت مراجع حاکمیتی کشیده نگردد، به شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت فرصت بدهید تا تعامل بیشتر صورت گیرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم هم افزایی بدون شعارزدگی و حل واقعی چالش های موجود، گفت: بازار ارتباطات کشور به خصوص در بخش ارتباطات ثابت باید مانند یک دست و نگاه مشترک، مواضع خود را مطرح نموده و در بخش های قیمت گذاری و تغرفه گذاری نیز، مهم ترین نقش را در ایجاد یک ساختار متوازن و قدرتمند به یاری شرکت مخابرات ایران به عنوان عظیم ترین اپراتور ایفا نمایند.

مدیرعامل شرکت رهام داتک با قدردانی از برگزاری این نشست اظهارداشت: این نشست موجب توسعه بازار عظیم ICT و حل بسیاری از چالش های موجوددر این حوزه می گردد.

لازم به ذکر است؛ شرکت های گسترش ارتباطات مبنا، صبانت، پیشگامان توسعه ارتباطات، رسپینا، لایزر و ژرف نگر از دیگر ارائه دهندگان خدمات هستند که با حضور در این نشست تخصصی راهکارهای مدنظر خود را ارائه کردند. همچنین مدیران شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت، نکات مورد نظر خود در بحث تعامل و هم افزایی با شرکت مخابرات ایران را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 948

به "ایجاد ساختار متوازن و تعاملی برای پیشرفت حوزه ارتباطات ثابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد ساختار متوازن و تعاملی برای پیشرفت حوزه ارتباطات ثابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید