برنامه ریزی و مدیریت سازمانی دقیق با سامه آرا پردازشگر

به گزارش زنگ قلاب بافی، توسعه پایدار بدون وجود سیستم های اطلاعاتی کاربردی در سازمان ها محقق نمی گردد. در حال حاضر بسیاری از فعالیت های شرکت ها و سازمان ها شکل تازه ای به خود گرفته است اما همچنان در بطن آن می گردد نبود انسجام و ناکارآمدی برای تصمیم گیری های نهایی را به وضوح دید.

برنامه ریزی و مدیریت سازمانی دقیق با سامه آرا پردازشگر

پراکندگی اطلاعات فراوری شده در دل هر شرکت و غیرقابل استفاده بودن آنها مواردی است که اگر سازماندهی گردد کیفیت کسب و کار را در تمام بخش ها، از فراوری گرفته تا محصول نهایی و ارتباط با مشتری ارتقا می دهد.

شرکت سامه آرا پردازشگر با بیش از 16 سال تجربه کاری و پیاده سازی بیش از 25 پروژه پیاده سازی و استقرار سیستم سَپ در کشور کوشش نموده است به عنوان بهترین و عظیم ترین شرکت دانش بنیان در حوزه مشاوره و اجرای نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی خدمات ارائه کند؛ حوزه ای که می تواند کارایی هر سازمان را ارتقای قابل ملاحظه ای بخشد.

محسن ریاستیان، مدیرعامل شرکت سامه آرا پردازشگر درباره محصولات این شرکت به جام جم می گوید: ERP یک راه چاره مبتنی بر فناوری اطلاعات است که تمام منابع سازمان اعم از مواد اولیه ، ماشین آلات ، نیروی انسانی و پول را توسط یک سیستم هوشمند و به هم پیوسته با سرعت، دقت و کیفیت بالا در کنترل مدیران سطوح مختلف قرار می دهد تا مدیران بتوانند به طور مناسب فرآیند برنامه ریزی و عملیات سازمان را مدیریت نموده و از این طریق اتوماسیون و یکپارچه کردن تمام فرآیندها و در نتیجه افزایش کارایی سازمان حاصل می گردد.

خدماتی که ERP سامه آرا پردازشگر ارائه می دهد

مدیرعامل سامه آرا پردازشگر می گوید: با توجه به محدودیت منابع و افزایش رقابت، پیچیده شدن فرایندهای عملیاتی، افزایش حجم اطلاعات، احتیاج به اطلاعات صحیح و به موقع از جمله گزارشات و تحلیل های مدیریتی، احتیاج به کاهش هزینه ها و افزایش درآمد و دلایل بسیار زیاد دیگر شرکت های پیشرو در دنیا از سیستم های برنامه ریزی جامع منابع سازمانی ERP بهره می برند.

این سیستم ها این امکان را میسر می نماید که با برنامه ریزی بهینه، منابع سازمانی و بهبود فرایندهای و اطلاعات سازمان به صورت یکپارچه و هوشمند هزینه های سازمان و خصوصا هزینه فراوری را به شکل چشم گیری کاهش داده و با افزایش بهره وری و راندمان باعث افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصول نهایی شده و نهایتا افزایش رضایتمندی ذینفعان اعم از سهامداران، کارمندان و مشتریان را در پی داشته باشد.

همچنین این سیستم بستر مناسب و هوشمندی برای تصمیم گیری صحیح و به موقع مدیران را فراهم می کند. بهترین نمونه نرم افزار ERP نمونه آلمانی آن SAP است که از سال 1972میلادی کار خود را شروع کرد و تا به امروز به عنوان برترین نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی دنیا شناخته می گردد.

استفاده از این سامانه برای ایرانی ها در شرایط فعلی امکان پذیر نیست و ما به این فکر افتادیم که با مهندسی معکوس، روش ها و راه چارههای مدیریتی، هر صنعت را از این نرم افزار استخراج نموده و در اختیار سازمان ها و شرکت های داخلی قرار دهیم. ERP داده های کسب و کار را درلحظه در سراسر سازمان در دسترس قرار می دهد که این امر باعث می گردد کسب وکارها به سرعت سازگار شده و به تغییرات پاسخ دهند.

چالش های فعالیت در این حوزه

با توجه به اینکه سیر تحولی دنیای دیجیتال در دنیا و توسعه آن در کسب و کارهای مختلف تا به امروز سرعت بسیار قابل توجهی داشته است، هر روز امکانات تازه ای در حوزه نرم افزارهای مخصوص برنامه ریزی سازمان ارائه می گردد که می تواند عملنمودهای سازمانی و مدیریتی را به طور چشم گیری ارتقا دهد. اما به گفته مدیرعامل شرکت سامه آرا پردازشگر، متاسفانه کشور ما با این سیر تحول همگام نبوده و می توان گفت حدود 20 سال از آخرین فناوری ها و امکانات این حوزه عقب است.

متاسفانه به دلیل ناآگاهی یا ترس مدیران از تغییرات عظیمی که پیاده سازی این سیستم با خود به همراه می آورد به سراغ پیاده سازی اینها نرفته و سازمان خود را از این ابزار مدیریتی هوشمند بی بهره می نمایند. در بهترین حالت شاید بگردد گفت 100شرکت در کل کشور از چنین امکانی برای مدیریت بهتر کسب و کارشان استفاده می نمایند که این با نبود انگیزه و نداشتن آگاهی درباره خدمات و امکانات نرم افزارهای ماژولارERP ارتباط مستقیم دارد و متاسفانه اثرات نامناسبی هم بر عملنمودهای درون سازمانی خواهد داشت.

چشم انداز پیش روی سامه آرا

ریاستیان می گوید: با توجه به احتیاجی که به سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی در کشور وجود دارد، از اهداف جدی ما تسلط بر بازار SAP ایران است و گسترش آن در کشورهای همسایه نیز از اولویت های بعدی ماست. آموزش و پشتیبانی SAP در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، گروه های فراوریی، بازرگانی، پروژه ای، صنایع غذایی و خودرویی نیز از دیگر برنامه هایی است که در جهت تحقق و اجرایی کردن آن کوشش می کنیم.

مزایای استفاده از نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی سامه آرا

نرم افزار ERP با ماژول هایی که در اختیار کاربر قرار می دهد امکان برنامه ریزی اقتصادی و حسابداری، منابع انسانی، مدیریت فراوری و مواد، خرید و فروش، حمل ونقل، نگهداری و تعمیرات و مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) را دارد. این خدمات باعث می گردد فعالیت های درون سازمانی نظم بگیرد و کنترل کیفی خوبی داشته باشد.

قابل انعطاف در برابر احتیاج مشتری: سامه آرا با به کارگیری تجارب به دست آمده در گذر سال ها و همچنین با استفاده از برترین سیستم اطلاعاتی روز دنیا (SAP) راه چاره متناسب با هر صنعت را ارائه می دهد. یکی از وجوه تمایز آن با سایر سیستم های برنامه ریزی سازمانی این است که مطابق با احتیاج شرکت ها و صنایع قابل تغییر است. برای مثال سیستمی که کارخانه فولاد از آن استفاده می نماید قطعا برای کارخانه ساخت خودرو یا شرکت های فراورینماینده دارو مناسب نیست و باید بر اساس احتیاجها و شرایط هریک، سیستم متفاوت و کاربردی را طراحی و ارائه کرد.

ارائه نسخه اصلی نرم افزار به شرکت ها: ارائه نسخه اصلی سیستم های برنامه ریزی و اطلاعاتی به مشتریان از دیگر خدمات ویژه سامه آرا است. با این امکان، سازمان ها و شرکت ها این فرصت را خواهند داشت که هر زمان بخواهند خودشان از سیستم استفاده نمایند و مستقل از شرکت سامه آرا از نرم افزار بهره ببرند.

کاهش هزینه پشتیبانی سالیانه: با در اختیار داشتن نسخه اصلی نرم افزار و امکاناتش دیگر پشتیبانی سالانه بسیار کاهش یافته و به این ترتیب هزینه کلی تهیه و تمدید پشتیبانی نیز در مقایسه با نمونه های داخلی در دراز مدت کاهش می یاند.

یکپارچگی: این ویژگی در همه ابعاد مانند یکپارچگی اطلاعات، یکپارچگی فرایندها، یکپارچگی پایگاه داده ها و برنامه های کاربردی از دیگر مزایای سیستم ERP سامه آرا است.

امکان برنامه ریزی بهینه: برنامه ریزی هر آنچه در سازمان وجود دارد مانند برنامه ریزی فروش،خرید مواد، فراوری ، نگهداری و تعمیرات، توزیع، حمل و نقل، جذب نیروی انسانی،بودجه با ERP سامه آرا میسر است.

امکان کنترل و مانیتورینگ سازمان: امکان مانیتورینگ انواع فعالیت ها و فرایندها با این سیستم امکان پذیر می گردد.

راه های ارتباط با سامه آرا پردازشگر

وبسایت: samehara.com

اینستاگرام: samehara.sap

ایمیل: [email protected]

تماس: 021-46012357 و 46012359

آدرس: تهران، ضلع جنوب شرقی میدان پونک، کوچه نوبهار، پلاک چهار

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1101

به "برنامه ریزی و مدیریت سازمانی دقیق با سامه آرا پردازشگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی و مدیریت سازمانی دقیق با سامه آرا پردازشگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید