سلاح ترسناکی که ژاپنی ها ساخته اند، عکس

به گزارش زنگ قلاب بافی، روزیاتو نوشت: ژاپن برای اولین بار در دنیا، در یک آزمایش پیشگامانه یک توپ ریلی کالیبر 44 میلی متری را با موفقیت در دریا آزمایش نموده است.

سلاح ترسناکی که ژاپنی ها ساخته اند، عکس

گفته می گردد این سلاح بزرگ الجثه که هشت تن وزن دارد و طول آن شش متر است، می تواند گلوله ای را با سرعت 6.5 برابر سرعت صوت شلیک کند. این توپ ریلی با استفاده از آهنرباهای الکتریکی (الکترومغناطیس ها)، گلوله های فولادی 40 میلی متری به وزن 320 گرم را به سمت اهدافی مانند کشتی ها، موشک ها و هواپیماها پرتاب می نماید.

توکیو در 10 سال گذشته در حال کار بر روی این سیستم تسلیحاتی بوده و توپ های ریلی را به یکی از اولویت های اصلی ارتش خود تبدیل نموده است. توپ های ریلی با داشتن پتانسیل از بین بردن موشک های بالستیک مافوق صوت نزدیک شونده، می توانند شیوه جنگ را متحول نمایند.

  • نشت ماده ای مرموز از هسته زمین

  • آماده شدن اولین فضانورد زن اماراتی برای سفر به فضا/ عکس

  • حرکت دنباله دار غول پیکر شیطان به سمت زمین / عکس

آژانس مالکیت، فناوری و لجستیک وزارت دفاع ژاپن با به اشتراک گذاشتن تصاویری از این آزمایش اعلام نمود که این توپ ها می توانند در مراحل اولیه برای محافظت از کشتی ها در برابر تهدیدات هوایی با گلوله های پرسرعت به کار گرفته شوند.

این وزارتخانه به ناوال نیوز گفته است که آزمایش شلیک دور از ساحل این توپ از یک کشتی نیروی دریایی ژاپن اجرا شده است - و ادعا کرد که این اولین باری است که کشوری یک توپ ریلی نصب شده بر روی یک کشتی را آزمایش می نماید. در این بیانیه آمده است: ما توانستیم سازگاری با کشتی ای که بر روی آن توپ ریلی نصب شده بود را تایید کنیم و اطلاعاتی در خصوص اثرات نصب روی کشتی بر عملکرد توپ ریلی را به دست آوریم. ما معتقدیم که به نتایج مطلوب دست یافته ایم.

این شلیک آزمایشی موفقیت آمیز به امید استفاده از توپ ریلی در زمین و دریا، گامی بزرگ رو به جلو است. اگر چه هنوز تعیین نیست که ژاپن توپ ریلی خود را روی چه کشتی هایی سوار خواهد نمود، اما پیش از این گفته شده بود که می توان از آن ها در ناوشکن های نیروی دریایی ژاپن استفاده کرد.

مسابقه برای ساخت توپ ریلی در حال حاضر در منطقه در جریان است چرا که گزارش ها نشان می دهد چین ممکن است از سال 2018 در حال آزمایش این فناوری بوده باشد. گزارش ها حاکی از آن است که توپ ریلی چین روی کشتی های آبی خاکی Type-072 نصب شده است.

و پس از آن ارتش چین اعلام نمود که در حال آزمایش قدرتمندترین توپ دنیا است که می تواند با سرعت بیش از 3,500 کیلومتر بر ساعت گلوله پرتاب کند. گفته می گردد این سلاح آینده نگرانه می تواند در عرض چند ثانیه یک پرتابه به مقدار موشک را شلیک کند و مسیر را برای حملات دقیق تر و فاجعه بارتر هموار کند. طبق گفته افراد حاضر در این پروژه، این سلاح در اولین آزمایش شلیک خود، یک پرتابه 237 پوندی را با سرعت حدود 700 کیلومتر بر ساعت در کم تر از 0.05 ثانیه شتاب داد.

در حالی که ابعاد دقیق و حداکثر برد سلاح طبقه بندی شده است، یک گلوله در حال حرکت با این سرعت سریع می تواند در کسری از ثانیه به هدفی در چند کیلومتری اصابت کند. توپ ریلی نسبت به توپخانه سنتی دارای مزایایی از جمله سرعت پرتاب بالاتر، هزینه پرتاب کم تر و زمان آماده سازی کوتاه تر است. ارتش چین نیز سرمایه گذاری زیادی روی یک توپ ریلی 30 مرحله ای بسیار بزرگ تر نموده که گفته می گردد هنوز در مرحله آزمایش قرار گرفته است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آبان 1402 بروزرسانی: 2 آبان 1402 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1714

به "سلاح ترسناکی که ژاپنی ها ساخته اند، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "سلاح ترسناکی که ژاپنی ها ساخته اند، عکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلاح ترسناکی که ژاپنی ها ساخته اند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید