نصب بزرگترین توربین بادی دنیا در 24 ساعت، غول 252 متری

به گزارش زنگ قلاب بافی، ایسنا نوشت: یک شرکت چینی بزرگترین توربین بادی دنیا را در عرض تنها 24 ساعت نصب کرد.

نصب بزرگترین توربین بادی دنیا در 24 ساعت، غول 252 متری

فرآیند سریع تر نصب، می تواند هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهد و مزارع بادی را سریع تر فعال کند که هر دو پیروزی بزرگی برای صنعت انرژی باد به شمار میرود.

این شرکت چینی در رسانه های اجتماعی خود نوشته است که بزرگترین توربین بادی تجاری موجود در دنیا به وسیله سازنده آن گلدویند(Goldwind)، تنها در عرض 24 ساعت نصب شده است.

این توربین بادی دارای توانی معادل 16 مگاوات است و در حال حاضر اولین های زیادی را در دنیا از آن خود نموده است که یکی از آنها چند ماه پیش رخ داد.

توربین های بادی ابزاری حیاتی برای فراوری برق با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر هستند. ظهور تاسیسات دریایی امکان ساخت توربین های بزرگ تر را به وجود آورده است که می توانند انرژی بیشتری را از باد به دست آورد.

شرکت های چینی خود را درگیر رقابتی برای ساخت توربین های بزرگ تر نموده اند، به طوری که توربین GWH252-16MW شرکت گلدویند به بزرگترین توربین موجود در بازار تبدیل شده است.

در اوایل امسال، شرکت چینی CSSC Haizhuang ادعا کرد که یک توربین 18 مگاواتی ساخته است. اما ترفند بعدی گلدویند تکمیل سریع تر نصب توربین ها بود که باعث می گردد آنها از نظر مالی ارزان تر باشند.

نصب در عرض تنها 24 ساعت

همانطور که توربین ها توسعه پیدا می نمایند، باید در اعماق بیشتری در داخل دریا نصب شوند و این موضوع، کار را چالش برانگیزتر می نماید. ادعاهای شرکت گلدویند خبر خوبی برای صنعت بادی فراساحلی است زیرا نشان می دهد که نصب سریع این توربین ها اکنون امکان پذیر است و این راه را برای فعال شدن هر چه سریع تر پروژه های بادی هموار می نماید.

اوایل ماه سپتامبر، این شرکت دستاورد مشابهی را با توربین 14.3 مگاواتی خود اعلام نموده بود.

بیانیه اخیر با جزئیات زیادی همراه نبوده است. به عنوان مثال، مکان نصب و بعلاوه جزئیات چگونگی دستیابی به این نقطه فاش نشده است.

سبز شدن فراتر از انرژی

توربین بادی 16 مگاواتی گلدویند در اوایل ماه سپتامبر با فراوری 384.1 مگاوات ساعت انرژی در عرض 24 ساعت، رکورد دیگری را به نام خود ثبت کرد. این انرژی برای تامین انرژی 170 هزار خانه کافی است و این خروجی متعلق به تنها یک توربین است.

یک توربین 16 مگاواتی دارای چرخانه ای با قطر 827 فوت(252 متر) است و پره های آن مساحتی معادل 538 هزار و 195 فوت مربع(50 هزار متر مربع) دارند.

این رکوردشکنی در مزرعه بادی فراساحلی ژانگپو لیواو(Zhangpu Liuao) فاز 2 در جنوب شرقی استان فوجیان در جریان طوفان هایکو به دست آمد. سرعت باد در طول طوفان به 77 فوت در ثانیه(85 کیلومتر در ساعت) رسیده بود. توربین 16 مگاواتی در این شرایط برای ثبت رکورد دنیای و نشان دادن پتانسیل این فناوری در حال فعالیت بود.

گلدویند با توربین های خود، چشم اندازی فراتر از تقاضا برای انرژی سبز دارد. به گفته وب سایت این شرکت، توربین های گلدویند در یک کارخانه هوشمند با فراوری صفر کربن ساخته می شوند که در آن کارخانه، انرژی با استفاده از ترکیبی از سلول های باد و فتوولتائیک و مدیریت انتشار کربن تامین می گردد.

این شرکت ادعا می نماید که محصولاتش سازگار با محیط زیست هستند و به گونه ای طراحی شده اند که وزن سبکی داشته باشند و به راحتی جدا شوند و بازیافت شوند.

این شرکت در کوشش است تا انرژی سبز را قابل اطمینان تر و ارزان تر کند و در برنامه ریزی و طراحی راهکار های فراوری انرژی، ساخت و مدیریت آنها برای کسب حداکثر بازده از تخصص استفاده می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آذر 1402 بروزرسانی: 6 آذر 1402 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1718

به "نصب بزرگترین توربین بادی دنیا در 24 ساعت، غول 252 متری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب بزرگترین توربین بادی دنیا در 24 ساعت، غول 252 متری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید