نکاتی که باید پیش از تماشای فیلم مارول ها بدانید

به گزارش زنگ قلاب بافی، از آنجایی که تعدادی از پروژه های اخیر دنیای سینمایی مارول روی داستان فیلم مارول ها (The Marvels) تأثیر قابل توجه ای گذاشته اند، برای طرفداران مارول و کاپیتان مارول ضرورت دارد که قبل از تماشای این اثر سینمایی، نکات مهمی را در یاد داشته باشند.

نکاتی که باید پیش از تماشای فیلم مارول ها بدانید

تازه ترین پروژه دنیای سینمایی مارول، فیلم سینمایی مارول ها است که دنباله فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel) که سال 2019 منتشر شد به شمار میرود. فیلم کاپیتان مارول در حال حاضر پرفروش ترین فیلم ابرقهرمانی است که شخصیت اصلی آن یک زن بوده. نیا داکوستا فیلم مارول ها را کارگردانی نموده و بری لارسون مانند قسمت قبل، در نقش شخصیت اصلی فیلم، کارول دنورز، ظاهر شده است. بعلاوه تیونا پاریس در نقش مونیکا رامبو و ایمان ولانی در نقش کامالا خان (خانم مارول) در این فیلم به عنوان شخصیت های اصلی حضور دارند. این دو شخصیت پیش تر در دو سریال خانم مارول (Ms. Marvel) و واندا ویژن (WandaVision) که از شبکه دیزنی+ پخش شدند، در دنیای سینمایی مارول معرفی شدند.

این بدان معناست که فیلم مارول ها نه تنها دنباله ای برای فیلم کاپیتان مارول، بلکه داستان بسیاری از سریال های اخیر دنیای سینمایی مارول را نیز ادامه می دهد. همین امر باعث شده اهمیت فیلم مارول ها در دنیای سینمایی مارول بالا برود و به یک نقطه عطف در فاز 5 این فرنچایز تبدیل شود. از آنجایی که سریال تهاجم پنهان (Secret Invasion) حکم مقدمه را برای فیلم مارول ها دارد، شخصیت اصلی آن سریال، یعنی نیک فیوری (با بازی ساموئل ال. جکسون) نیز در مقام دوست قدیمی کارول دنورز در فیلم حضور پیدا نموده و بار دیگر به دنیای سینمایی مارول بازمی شود. از بازیگران و شخصیت های نوی که در مارول ها معرفی می شوند، می توان به زاوه اشتون در نقش دار-بن، شخصیت شرور اصلی فیلم، و پارک سئو جون در نقش شاهزاده یان اشاره نمود.

1. مسیری که کارول دنورز تا به امروز طی نموده است

قطعاً مهم ترین فیلمی که باید قبل از مارول ها دیدن کنید، کاپیتان مارول است. کارول دنورز برای اولین بار در فیلم کاپیتان مارول در دنیای سینمایی مارول حضور پیدا کرد. در این فیلم جزئیات امپراطوری کری (یک نژاد بیگانه و قدرتمند در دنیای مارول) شرح داده شد و دنورز ضمن نجات نژاد بیگانه اسکرال ها، به کاپیتان مارول تبدیل شد.

علاوه بر این، فیلم کاپیتان مارول شکل گرفتن دوستی نزدیک بین کارول دنورز و نیک فیوری را به تصویر می کشد، بعلاوه در انتهای فیلم می بینیم که دنورز و فیوری به اسکرال ها قول می دهند برای آن ها خانه نوی پیدا نمایند. همان طور که در سریال تهاجم پنهان دیدیم، آن ها پیروز نشدند به قول خود عمل نمایند. به احتمال زیاد این خط داستانی نیز در مارول ها که اکنون در گیشه های سینماست ادامه پیدا نموده.

به غیر از کاپیتان مارول، کارول دنورز در فیلم انتقام جویان: سرانجام بازی (Avengers: Endgame) نیز حضور پیدا کرد. پس از آنکه در انتهای فیلم انتقام جویان: جنگ بی نهایت (Avengers: Infinity war) قبل از آنکه نیک فیوری از طریق بشکن تانوس محو بشود، برای دنورز سیگنالی فرستاد به این معنا که به یاری او نیاز دارد. کاپیتان مارول در نبرد نهایی علیه تانوس با تمام قدرت خود وارد شد و کل سفینه فضایی او را نابود کرد. دنورز نقش حیاتی و مهمی در شکست دادن تایتان دیوانه ایفا کرد و به یکی از قدرتمندترین اعضای گروه انتقام جویان تبدیل شد.

شخصیت کاپیتان مارول در صحنه پس از تیتراژ فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) نیز حضور افتخاری داشت. او در کنار بروس بنر (با بازی مارک رافلو) ظاهر شد تا درباره ماهیت ده حلقه صحبت و برآورد نمایند. این نشان می دهد که دنورز پس از وقایع فیلم سرانجام بازی همچنان با گروه انتقام جویان در تماس است و چه بسا نقش مهمی در تصمیم گیری های این گروه ایفا می نماید.

2. خاستگاه مونیکا رامبو

مونیکا رامبو در فیلم کاپیتان مارول یک دختر جوان بود؛ او دختر ماریا، برترین دوست دنورز است که بیمار شد و در طول 5 سالی که پیامدهای بشکن تانوس ادامه داشت و عده زیادی، از جمله مونیکا، محو شده بودند، فوت کرد. در نتیجه، مونیکا به دلیل آنکه دنورز در زندگی آن ها غایب بوده و نتوانسته مانع این اتفاق شود، رفته رفته از او متنفر شد.

سریال واندا ویژن اولین سریال تلویزیونی دنیای سینمایی مارول بود که مونیکا رامبو را در قامت یک بزرگسال که برای سازمان شمشیر (SWORD) کار می کرد، معرفی کرد. در سریال واندا ویژن، اسکارلت ویچ یا همان واندا (با بازی الیزابت اولسن)، دور یک شهر کوچک یک دیوار نامرئی و جادویی کشیده که هر کسی پس از عبور از این دیوار، تحت تأثیر طلسم او قرار می گیرد. پس از آنکه مونیکا از دیوار طلسم رد می شود، این قابلیت را پیدا می نماید که انرژی را دستکاری کند. در سرانجام سریال واندا ویژن، نیک فیوری مونیکا را به فضا فرامی خواند. خط داستانی رامبو قطعاً در فیلم مارول ها ادامه پیدا می نماید، چرا که هم فیوری و هم رامبو در فیلم حضور دارند.

3. خانم مارول دقیقاً چه کسی است؟

کامالا خان که با نام خانم مارول نیز شناخته می شود، یکی دیگر از شخصیت های کلیدی فیلم مارول ها است که قبل از دیدنی فیلم می بایست با او آشنا شوید. او برای اولین بار در سریال اختصاصی خود، خانم مارول که از شبکه دیزنی+ پخش شد در دنیای سینمایی مارول حضور پیدا کرد و اکنون با مارول ها برای اولین بار در یک فیلم سینمایی، در کنار شخصیت های مهمی مانند کارول دنورز و نیک فیوری ظاهر شده است.

در سریال خانم مارول کامالا خان و خانواده اش (آن ها هم در مارول ها حضور دارند) معرفی می شوند. در این سریال شاهد تبدیل شدن کامالا خان به یک ابرقهرمان هستیم؛ او قدرت های خود را از یک النگوی مرموز قدیمی که به خانواده اش تعلق داشته به دست می آورد و خیلی زود ایده هایش برای تبدیل شدن به یک ابرقهرمان مانند الگو و اسوه خود، کاپیتان مارول، را عملی می نماید.

یکی دیگر از ارتباط های مهم سریال خانم مارول با فیلم مارول ها، به شخصیت شرور فیلم مربوط می شود؛ شخصی به نام دار-بن که النگویی درست شبیه به النگوی کامالا خان را در اختیار دارد. این بدان معناست که در فیلم درباره منشأ این دو النگو و این سؤال که آیا این دو با ده حلقه شانگ چی ارتباطی دارند یا نه، شرحاتی داده می شود.

در صحنه پس از تیتراژ قسمت سرانجامی سریال خانم مارول دیدیم که اتفاق غیرمنتظره ای می افتد و جای کاپیتان مارول با کامالا خان عوض می شود. اتفاقات فیلم مارول ها درست پس از این رویداد آغاز می شود. بنابراین فیلم دنباله مستقیم فصل اول سریال است.

4. سرانجام سریال تهاجم پنهان

سریال تهاجم پنهان آخرین پروژه دنیای سینمایی مارول است که به طور مستقیم با فیلم مارول ها ارتباط پیدا می نماید. در صحنه های فلش بک سریال نشان داده شد که چگونه فیوری با یاری اسکرال ها شبکه بزرگی از جاسوسان را در سراسر سیاره زمین تأسیس کرد و در عوض استفاده از اسکرال ها به عنوان جاسوس، به آن ها وعده داد با یاری کاپیتان مارول یک سیاره نو برای آن ها پیدا کند.

از آنجایی که نه فیوری و نه دنورز نتوانستند به قول خود عمل نمایند، گراویک، یک اسکرال جوان افراطی، تصمیم گرفت زمین را تصاحب کند؛ اگر قرار نیست اسکرال ها خانه نوی داشته باشند، پس چرا خانه انسان ها را تصرف ننمایند؟ این سریال افشاگری های تکان دهنده زیادی داشت، از جمله اینکه شخص نیک فیوری سال هاست با یک اسکرال ازدواج نموده.

سریال تهاجم پنهان با رفتن فیوری و همسرش به ایستگاه فضایی سیبر (SABER) برای مذاکره کردن در جهت دستیابی به صلح بین دو نژاد کری و اسکرال، به سرانجام می رسد. از آنجایی که سرانجام سریال مستقیماً به فیلم مارول ها منتهی می شود، بازیگر نقش نیک فیوری، ساموئل ال. جکسون، شخصاً اعلام نموده که دیدنی سریال تهاجم پنهان برای درک مارول ها ضرورت دارد.

در مجموع اگر می خواهید تمام و کمال از فیلم مارول ها لذت ببرید و تمام خطوط داستانی آن را درک کنید و هیچ نکته ای را از دست ندهید، باید سریال های واندا ویژن، خانم مارول، تهاجم پنهان و فیلم کاپیتان مارول را دیدن کنید.

منبع: MovieWeb

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آذر 1402 بروزرسانی: 11 آذر 1402 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1719

به "نکاتی که باید پیش از تماشای فیلم مارول ها بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید پیش از تماشای فیلم مارول ها بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید