کتابخانه های عمومی در هفته کتاب شاخص ساز شوند

به گزارش زنگ قلاب بافی، یه گزارش خبرنگاران در شیراز، پنجمین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان فارس، روز سه شنبه 21 شهریورماه جاری با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل، معاونان و کارشناسان ستاد و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان ها برگزار گشت.

کتابخانه های عمومی در هفته کتاب شاخص ساز شوند

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در این نشست با اشاره به اهمیت تبیین نقش کتابخانه های عمومی در جامعه مطرح نمود: هفته کتاب بهترین زمان است تا کتابخانه های عمومی با برنامه ریزی هدفمند، شاخص سازی کرده و نقش اجتماعی خود را هرچه پررنگ تبیین کنند.

فیروزی با بیان اینکه هفته کتاب هرچه باشکوه در فارس برگزار خواهد شد، خواستار برنامه ریزی همه جانبه در شهرستان ها با موضوع گرامیداشت هفته کتاب شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره مردمی نذر کتاب استان فارس گفت: این جشنواره با همت کتابداران در حال برگزاری است و در یک ماه نخست این رویداد بیش از 54 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا شده است. برنامه ریزی ها برای این رویداد بزرگ باید بیشتر شود تا آحاد مردم بتوانند در این جشنواره مشارکت کنند.

فیروزی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی باید وارد مرحله تحول خدمات شوند، افزود: طرح پالایش کمی و کیفی کتابخانه ها از طرح های کاربردی است که سبب رشد کتابخانه ها از نظر عضویت و امانت خواهد شد. این طرح از جمله برنامه های مهم اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال جاری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در ادامه گفت: کتابداران و کتابخانه های عمومی نوک پیکان تشکیلات نهاد کتابخانه های عمومی هستند، حل مسائل کتابداران و کتابخانه ها اولویت است.

به گزارش ایبنا؛ در ادامه این نشست نکاتی آموزشی در حوزه های اداری و مالی، امور کتابخانه ها، امور ترویجی و فرهنگی و منابع از طریق کارشناسان اداره کل ارائه شد. همچنین روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان درخصوص مسائل و مسائل کتابخانه های عمومی گفت وگو کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1710

به "کتابخانه های عمومی در هفته کتاب شاخص ساز شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "کتابخانه های عمومی در هفته کتاب شاخص ساز شوند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه های عمومی در هفته کتاب شاخص ساز شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید