شروع طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از نیمه دوم تیرماه

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال جاری به دلیل شرایط کرونا طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از نیمه دوم تیرماه شروع می گردد.

شروع طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از نیمه دوم تیرماه

شهربانو بختیاری اضافه نمود: سال جاری به دلیل شرایط کرونا طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از نیمه دوم تیرماه و با درنظر دریافت پروتکل های بهداشتی در پایگاه های سنجش شروع و تا آخر شهریور برای نوآموزان بدو ورود به دبستان ادامه خواهد داشت و سنجش نوآموزان پیش دبستانی نیز از اول مهر انجام می گردد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، وی اظهارکرد: طبق دستورالعمل ابلاغی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، اجرای سنجش بر اساس بند 2 ماده 3 اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مصوبه هیئت مدیران و زیر نظر شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی سنجش، برای تمام دانش آموزانی که در سال تحصیلی 1400-1399 وارد کلاس اول ابتدایی می شوند و همچنین جاماندگان سال قبل از نیمه دوم تیر شروع می گردد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از جمله مدارک لازم برای انجام سنجش، اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس 3 در 4 و پرداخت مبلغ 400 هزار ریال است.

بختیاری توضیح داد: سال جاری به دلیل شرایط کرونا این طرح از 15 تیر ماه تا آخر شهریور برای نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام خواهد شد و بر اساس این دستور العمل سنجش نوآموزان پیش دبستانی از اول مهر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: 1200 پایگاه سنجش اولیه نوع ب که 6 نفر را شامل می گردد، 1100 پایگاه سیار، پایگاه های تخصصی و 800 پایگاه پذیرش جهش تحصیلی کار سنجش را عهده دار خواهند بود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: ارزیابی های مراقب سلامت شامل قد، وزن، مسائل جسمی حرکتی، پوست، مو، دهان و دندان، ارزیابی بینایی، ارزیابی شنوایی و ارزیابی آمادگی تحصیلی در پایگاه های اولیه انجام خواهد شد. در صورت مشکوک بودن، نوآموز به یکی از 500 پایگاه تخصصی جهت ارزیابی تخصصی ارجاع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 482

به "شروع طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از نیمه دوم تیرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از نیمه دوم تیرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید