آمریکا: با چین درباره برنامه هسته ای ایران منافع مشترک داریم!

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی این نهاد در پاسخ به این سوال که نظر واشنگتن درباره سند همکاری 25 ساله چین-ایران چیست؛ مدعی شد: همانطور که می دانید روابط ما با چین بر پایه رقابت است اما در بعضی حوزه ها میزان کمی از همکاری تاکتیکی داریم. در روزهای اخیر نیز درباره بعضی از این حوزه ها صحبت نموده ایم و اتفاقاً ایران یکی از این موضوعات است.

آمریکا: با چین درباره برنامه هسته ای ایران منافع مشترک داریم!

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

پرایس در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: چین در باب کوشش ها به منظور مهار برنامه هسته ای ایران، همکاری نموده است. چین از اعضای اصلی گروه 1+5 است و قطعاً علاقه ای به این ندارد که شاهد فراوری سلاح اتمی توسط ایران باشد چراکه این موضوع موجب بی ثباتی شدید در منطقه ای خواهد شد که چین به آن وابسته است.

پرایس در نهایت مدعی شد: ما با همه طرف ها ازجمله چین درباره برجام و تحولات آینده آن در تعامل بوده ایم. همانطور که قبلاً هم گفته ایم همچنان برای یک گفت وگوی معنادار با ایران آمادگی داریم تا راهی متقابل برای بازگشت به برجام و تعهدات آن پیدا کنیم و قطعاً ما به تعامل با چین و دیگر کشورها به منظور منصرف کردن آنها از انجام اقداماتی در قبال ایران یا هر موضوع دیگری که تهدیدی برای منافع ما باشد، ادامه خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 974

به "آمریکا: با چین درباره برنامه هسته ای ایران منافع مشترک داریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: با چین درباره برنامه هسته ای ایران منافع مشترک داریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید