آمریکا یک موسسه تحقیقاتی روسیه را تحریم کرد

به گزارش زنگ قلاب بافی، واشنگتن یک موسسه تحقیقاتی روسیه را در ارتباط با فراوری یک برنامه کامپیوتری خطرناک که قابلیت وارد کردن ضرر صنعتی فاجعه بار دارد، تحریم کرد؛ اقدامی که روسیه آن را غیرقانونی دانست.

آمریکا یک موسسه تحقیقاتی روسیه را تحریم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا آدینه یک موسسه دولتی روسیه تحت عنوان نهاد تحقیقات علمی مرکزی شیمی و مکانیک را به ساخت ابزارهای سفارشی برای انجام حملات علیه یک مجتمع پتروشیمی در خاورمیانه در سال 2017 متهم کرد. اسمی از این مجتمع پتروشیمی آورده نشده است.

زمانی که این حمله در آن سال از سوی کارشناسان علنی شد، جامعه امنیت سایبری را متحیر کرد چون بر خلاف دیگر نفوذهای دیجیتالی رایج که هدفشان سرقت اطلاعات یا سوءاستفاده است، هدف آن ایجاد خسارت فیزیکی به وسیله مختل کردن سیستم ایمنی آن بوده است.

از دیدگاه واشنگتن، این موسسه به بدافزار تریتون مرتبط بوده است. این تحریم ها طبق قانون مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم ها اعمال شد.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده این اتهامات را رد نموده است. این سفیر در پیغام فیس بوکش نوشت: ما بار دیگر بر غیر قانونی بودن هرگونه محدودیت های یکجانبه تاکید می کنیم. روسیه، بر خلاف ایالات متحده، عملیات های تهاجمی در حوزه سایبری ندارد. فعالیت خرابکارانه در فضای اطلاعاتی مغایر با اصول سیاست خارجی ما، منافع ملی و درک روابط بین کشورهاست. ما از ایالات متحده می خواهیم تا از این رفتار شرورانه و اتهام زنی بی اساس دست بکشد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 685

به "آمریکا یک موسسه تحقیقاتی روسیه را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا یک موسسه تحقیقاتی روسیه را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید