آیفون SE 4 قرار است با تراشه A18 و مودم 5G ساخت اپل عرضه گردد

به گزارش زنگ قلاب بافی، آیفون SE 4 که قرار است در سال آینده به بازار عرضه گردد، بر اساس گزارشی از 9to5Mac، احتمالاً مجهز به یک مودم 5G بسیار پیشرفته طراحی شده به وسیله اپل خواهد بود که وای فای، بلوتوث و GPS را در خود جای خواهد داد. پیش بینی می گردد نسل تازه آیفون SE نیز از همان تراشه A18 موجود در مدل های فعلی آیفون 16 استفاده کند که به آن امکان می دهد از قابلیت های هوش مصنوعی اپل پشتیبانی کند.

آیفون SE 4 قرار است با تراشه A18 و مودم 5G ساخت اپل عرضه گردد

اپل مدتی است که روی فناوری مودم 5G اختصاصی خود کار می نماید و شایعات متعدد قبلی حاکی از آن است که این سخت افزار نو ابتدا به آیفون SE خواهد آمد و به اپل فرصتی می دهد تا آن را با یک محصول با حجم فراوری کمتر آزمایش کند.

گفته می گردد این تراشه 5G که با نام رمز Centauri شناخته می گردد، چیزی فراتر از یک مودم است و احتیاج به قطعات مجزای وای فای، بلوتوث و GPS را از بین می برد. مارک گورمن از بلومبرگ در اوایل امسال بیان نمود در حالی که اپل بر روی مودمی کار می کرد که بخشی از یک تراشه بی سیم نو بود که وای فای و بلوتوث را نیز شامل می گردد. اما این افشاگر گفته بود که این تراشه در آینده نزدیک عرضه نمی گردد.

به اعتقاد گورمن، اولین مودم طراحی شده به وسیله اپل منجر به بهبودهای فوری برای کاربران نخواهد شد و مزایای چشمگیری نسبت به فناوری مودم کوالکام ارائه نمی دهد. با این حال، اپل در درازمدت میخواهد مودم خود را ارتقا داده و آن را به طور عمیق تری در تراشه آیفون ادغام کند. گورمن بعلاوه گفته که آیفون SE 4 به هوش مصنوعی اپل مجهز خواهد شد، ادعایی که در گزارش 9to5Mac نیز بازتاب یافته است. طبق گزارش ها، نسل بعدی آیفون SE شامل تراشه A18 خواهد بود، که همان تراشه استفاده شده در آیفون 16 و آیفون 16 پلاس است. بعلاوه انتظار می رود 8 گیگابایت رم داشته باشد، که حداقل میزان مورد احتیاج برای هوش مصنوعی اپل است.

شایعات پیشین حاکی از آن بود که آیفون SE 4 طراحی مشابه آیفون 14 خواهد داشت، با طراحی تمام صفحه نمایش OLED 6.1 اینچی و پشتیبانی از فیس آیدی. هنگامی که اپل آیفون SE 4 را معرفی کند، به طور رسمی خاتمه کار سنسور اثر انگشت تاچ آیدی در خط فراوری آیفون خواهد بود. با وجود اینکه آیفون SE 4 طراحی مشابه آیفون 14 خواهد داشت، انتظار می رود که یک دوربین اصلی تک لنز داشته باشد. اپل می تواند از همان دوربین 48 مگاپیکسلی واید استفاده شده در آیفون 15 استفاده کند.

از دیگر ویژگی هایی که احتمالاً به آیفون SE 4 اضافه خواهد شد، می توان به بریدگی ناچ برای سیستم دوربین TrueDepth (به جای داینامیک آیلند)، دکمه اکشن و پورت USB-C اشاره نمود. انتظار می رود آیفون SE نو در اوایل 2025 معرفی گردد و قیمتی بین 400 تا 500 دلار داشته باشد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 مهر 1403 بروزرسانی: 13 مهر 1403 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1746

به "آیفون SE 4 قرار است با تراشه A18 و مودم 5G ساخت اپل عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون SE 4 قرار است با تراشه A18 و مودم 5G ساخت اپل عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید