احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از بلیت پروازهای خارجی

به گزارش زنگ قلاب بافی، یک مقام مسئول ارشد سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به ابهام قانون نو مالیات بر ارزش افزوده برای بخش حمل و نقل هوایی، از احتمال حذف این پایه مالیاتی برای بلیت پرواز های خارجی اطلاع داد.

احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از بلیت پروازهای خارجی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، از بامداد دیروز دوشنبه 13 دی ماه، بر اساس قانون نو مالیات بر ارزش افزوده، حمل و نقل هوایی بار و مسافر که تا پیش از این معاف از این پایه مالیاتی بود، مشمول مالیات بر ارزش افزوده شده است.

دبیر انجمن ایرلاین ها: مالیات بر ارزش افزوده هزینه سفر های خارجی را به شدت افزایش داده است

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی نیز اظهار کرد: از دیروز با توجه به حذف قانون کسر 5 درصد از فروش بلیت به شهرداری ها و جایگزینی این قانون با قانون نو مالیات بر ارزش افزوده که قرار است از این پس 9 درصد از فروش هر بلیت پرواز های داخلی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده کسر گردد، لذا 4 درصد به قیمت هر بلیت پرواز های داخلی افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: این پایه مالیاتی به پرواز های خارجی هم تعلق گرفته و از فروش هر بلیت پرواز خارجی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده اعم از ایرلاین های داخلی و خارجی کسر می گردد.

اسعدی سامانی: هم مالیات بر ارزش افزوده بلیت پرواز خارجی اخذ می گردد هم عوارض خروج از کشور

به گفته اسعدی سامانی، این رقم به مصرف کننده نهایی تعلق می گیرد و شرکت هواپیمایی به عنوان مسئول وصول این پایه مالیاتی است که عایدی های حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به خزانه داری کل و از آنجا به سازمان امور مالیاتی منتقل می گردد.

اسعدی سامانی می گوید در حالی که عوارض خروج از کشور از مسافران دریافت می گردد، 9 درصد نیز مالیات بر ارزش افزوده به آن ها تعلق می گیرد.

بررسی قیمت بلیت پرواز های خارجی با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده

بر اساس بررسی قیمتی که وب سایت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای فروش بلیت رفت و برگشت تهران-وین-تهران ارائه داده، مبلغ پایه بلیت این پرواز (به صورت رفت و برگشت) 26 میلیون و 454 هزار تومان است.

به این نرخ، 3 میلیون و 849 هزار تومان افزوده می گردد که شامل 332 هزار تومان ترانسپورت مسافر، 324 هزار تومانی امنیت پرواز، 244 هزار تومان مالیات، 35 هزار تومان عوارض فرودگاهی، 2 میلیون و 381 هزار تومان مالیات بر ارزش افزوده، 110 هزار و 500 تومان هزینه نظارت بر خدمات ایمنی مسافر و 512 هزار و 500 تومان هزینه عوارض فرودگاه مقصد افزوده می گردد.

هزینه نهایی بلیت پرواز رفت و برگشت تهران-وین-تهران با ایران ایر، 30 میلیون و 303 هزار تومان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1479

به "احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از بلیت پروازهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از بلیت پروازهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید