از همه ظرفیت ها برای توسعه گردشگری استفاده می کنیم

به گزارش زنگ قلاب بافی، ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از همه ظرفیت ها برای توسعه گردشگری استفاده می کنیم.

از همه ظرفیت ها برای توسعه گردشگری استفاده می کنیم

قضیه چیست؟

علی اصغر مونسان در مراسم شب فرهنگی ایران و قزاقستان به میزبانی استان گلستان اظهار کرد: برنامه های فرهنگی همچون شب فرهنگی ایران و قزاقستان به میزبانی استان گلستان می تواند به شناخت بیشتر ملت ها از یکدیگر و ایجاد ارتباطات پایدار و توسعه مراودات یاری کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه روابط منطقه ای جز اصول راهبردی دولت جمهوری اسلامی ایران است، اضافه نمود: امیدواریم استان گلستان پیروز گردد بواسطه برگزاری برنامه شب های فرهنگی و تکثر اقوام در این منطقه، از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.

مونسان با اشاره به اینکه وزارت میراث فرهنگی برای یاری در راستای تقویت روابط ایران و قزاقستان آمادگی دارد، گفت: آمادگی داریم سالانه میزبان هفته فرهنگی ایران و قزاقستان به میزبانی استان گلستان باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید بیش از 480 هتل و 2200 واحد بومگردی به مجموعه های گردشگری کشور اضافه شده است.

مونسان اعلام کرد: گردشگری منطقه ای موضوع بسیار مهمی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و کوشش می کنیم بخصوص در استان های مرزی کشور روابط با کشورهای همسایه را برقرار نموده تا در قالب گردشگری، روابط بین ملت ها گسترش یابد.

روابط ایران و قزاقستان عمیق است

سفیر جمهوری قزاقستان در ایران گفت: قزاقستان دوست و برادر ایران بوده و نبود مشکل را بارها مقامات دو کشور در دیدارهای مختلف بیان نموده اند. البته تاریخ گواه این مطلب است و روابط دو کشور در همه بخش های مالی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیار عمیق است.

وی ایران را به عنوان یک برادر و دوست بسیار کشوری عظیم و صمیمی دانست و اضافه نمود: فرزندان ما که در ایران به جهان آمدند یا کسانی که بعد از بجهان آمدن در کشور شما به کشور ما بازگشتند، باید فرزندان خود را جهت احترام به ایران تربیت نمایند. اورازبای اعلام کرد: پذیرش قزاق ها در ایران را ارج می نهیم و این مهمان پذیری و اقامت هموطنان خود در خاک ایران را که بیشتر در گلستان هستند را فراموش نمی کنیم.

هفته آخر اسفند هرسال به عنوان هفته فرهنگی ایران و قزاقستان نامگذاری می گردد

استاندار گلستان نیز در این مراسم که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار گردید، گفت: با موافقت وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از این پس هفته آخر اسفند هرسال به عنوان هفته فرهنگی ایران و قزاقستان نام گذاری و به نمایندگی از ایران در استان گلستان جشن هایی بصورت رفت و برگشت در دو کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بدنبال تقویت روابط با کشور قزاقستان هستیم، توضیح داد: از 12 فروردین سال آینده پرواز از فرودگاه بین المللی گرگان به سمت آکتائو قزاقستان شروع خواهد شد.

استاندار گلستان یادآور شد: هفته گذشته اتصال خط عریض در جهت ریلی ایران، ترکمنستان، قزاقستان را داشتیم که این موضوع، علاوه بر کاهش هزینه ها و افزایش ترددها، کاهش زمان را بدنبال خواهد داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 965

به "از همه ظرفیت ها برای توسعه گردشگری استفاده می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از همه ظرفیت ها برای توسعه گردشگری استفاده می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید