استقرار گسترده نیروهای قسد در شهر منبج و اعتراضات گسترده

به گزارش زنگ قلاب بافی، منابع سوری اعلام کردند که در پی اعتراضات گسترده در شهر منبج در حومه شمالی حلب، شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا نیروهای زیادی به این شهر منتقل کرده اند.

استقرار گسترده نیروهای قسد در شهر منبج و اعتراضات گسترده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، شبه نظامیان قسد مرتبط با اشغالگران آمریکایی هزاران نفر از افراد خود را به شهر منبج در حومه شمالی حلب آورده اند.

منابع محلی اعلام کردند که حدود 5 هزار نفر از آنچه نیروهای آسایش یا نیروهای مبارزه با تروریسم وابسته به شبه نظامیان قسد نامیده می شد و وارد منبج شده است.

همچنین بیش از 40 خودرو زرهی و دیگر خودروهای نظامی مجهز، به شهر منبج که حدود یکهفته است که شاهد تظاهرات علیه اقدامات جنایتکارانه شبه نظامیان وابسته به آمریکاست و مردم خواستار بیرون رفتن این شبه نظامیان هستند، وارده شده اند.

همزمان منابع سوری از ادامه تظاهرات و اعتصاب و تحصن سوری ها در این شهر در محکومیت اقدامات شبه نظامیان و جنایات آنها در شهر منبج خبر دادند.

همزمان عشایر عربی سوریه در شهر حلب و حومه آن با صدور یک بیانیه بر حمایت کامل خود از ساکنان منبج علیه قسد تاکید و بیان کردند: ما حمایت کامل خود را از ساکنان شهر منبج در بیرون راندن شبه نظامیان قسد وابسته به اشغالگران آمریکایی تاکید داریم و خواستار بیرون راندن آنها و حفظ تمامیت ارضی سوریه در برابر طرح های اشغالگران آمریکایی و شبه نظامیان جدایی طلب هستیم.

یادآور می شود که تا به امروز در تیراندازی شبه نظامیان قسد به معترضان بیش از 4 نفر کشته شده اند و شبه نظامیان قسد با گلوله جنگی به سوی مردم شلیک می کنند. مردم در منبج، مقرهای شبه نظامیان را سوزانده و آنها را از بسیاری از مراکز ایست بازرسی و مقرهای نظامیشان بیرون رانده اند.

مزدوران ترکیه در شمال حسکه به جان هم افتادند

منابع محلی به سانا اعلام کردند: در درگیری میان مزدوران اشغالگران ترکیه در شمال سوریه شماری از آنها کشته و برخی دیگر زخمی شدند.

منابع سوری بیان کردند: درگیری میان گروه موسوم به فرقه الحمزات و گروه دیگر موسوم به ابوحمود در شهر راس العین در حومه شمالی حسکه رخ داد که بر اثر تیراندازی طرفین به یکدیگر، شماری از طرفین کشته و زخمی شدند.

این منابع افزودند: فضای حاکم متشنج است و هر یک از گروه های مسلح به دنبال تقویت مراکز امنیتی برآمده و نیروهای بیشتری به شهر راس العین اعزام کرده اند.

یادآور می شود که مناطق تحت کنترل شبه نظامیان وابسته شاهد بی ثباتی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1104

به "استقرار گسترده نیروهای قسد در شهر منبج و اعتراضات گسترده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار گسترده نیروهای قسد در شهر منبج و اعتراضات گسترده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید