اعلام افتتاح نخستین موزه زیر آب یونان

به گزارش زنگ قلاب بافی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افتتاح نخستین موزه زیر آب یونان صورت پذیرفت.

اعلام افتتاح نخستین موزه زیر آب یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

قضیه چیست؟

نخستین موزه زیر آب یونان شامل مجموعه ای از کوزه ها و ظروف سفالین متعلق به قرن پنجم پیش از میلاد است که با عنوان پارتنون کشتی های غرق شده شناخته می گردد و در کنار سواحل جزیره الونیسوس واقع شده است.

بازدید از این مکان در قالب تورهایی از سوم آگوست تا دوم اکتبر امکانپذیر خواهد بود. آن دسته از افرادی که نمی توانند شنا نمایند نیز با یاری تورهای واقعیت مجازی می توانند از پارتنون کشتی های غرق شده بازدید نمایند.

رئیس شورای شهر الونیسوس در مصاحبه با رسانه های محلی اعلام کرد: ویرانه های کشتی در عمق 21-28 متری سواحل قرار دارند و شامل سه تا چهارهزار ظرف سفالین باستانی می شوند.

این مجموعه کوزه های سفالین بدلیل سالم بودن به عنوان یکی از مهمترین نمونه های کشف شده بشمار می رود که در سال 1985 توسط یک ماهیگیر کشف شد.

گمان می رود کشتی تجاری غرق شده بدلیل آب و هوای نامساعد در حوالی 425 پیش از میلاد غرق شده باشد. این کشتی محموله ای را از خالکیدیکه، شبه جزیره ای در شمال یونان به جزیره اسکوپلوس حمل می کرد.

به گفته کارشناسان، با توجه به اندازه کوزه های کشف شده می توان دریافت کشتی غرق شده بسیار بزرگ بوده است.

مقامات یونان همچنین قصد دارند بازدید از چهار ویرانه کشتی های باستانی در آن منطقه را برای غواصان مبتدی امکانپذیر نمایند تا به این ترتیب یک پارک غواصی را برای جذب بیشتر گردشگران بوجود بیاورند.

در ادامه بخوانیدسفر به یونان | آشنایی با جاهای دیدنی یونانمنبع: همگردی
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 470

به "اعلام افتتاح نخستین موزه زیر آب یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام افتتاح نخستین موزه زیر آب یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید