بوک اکسپو در آستانه بازنشستگی، واکنش ها به تعطیلی احتمالی نمایشگاه کتاب آمریکا

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران به نقل از یواس ای تودی، نمایشگاه کتاب آمریکا (BEA)مشهور به بوک اکسپو بیش از یک قرن در شهرهای مختلف آمریکا هر سال میزبان ناشران و کتابفروشان بوده و حالا مسئولان آمریکایی این نمایشگاه می گویند احتمالاً به آخر عمر خود رسیده است. این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری صنعت کتاب آمریکاست که به صورت سالیانه برگزار می شود و سال های گذشته در منطقه منهتن شهر نیویورک برگزار شده است.

بوک اکسپو در آستانه بازنشستگی، واکنش ها به تعطیلی احتمالی نمایشگاه کتاب آمریکا

این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه کتاب سالانه در آمریکای شمالی و بزرگ ترین نمایشگاه کتاب انگلیسی زبان جهان است از سال 1902 با حضور مارک تواین نویسنده مشهور آمریکایی آغاز به کار کرد. نمایشگاه کتاب آمریکا اغلب در ماه مه یا اوایل ژوئن، طی 3 یا 4 روز در یکی از شهرهای بزرگ ایالات متحده برگزار می شود و تقریباً تمامی انتشاراتی های بزرگ ایالات متحده آمریکا و بسیاری از انتشاراتی های خارج از کشور آمریکا در آن شرکت می کنند. نویسندگان، کتابخانه داران و خریداران جزء کتاب نیز در این نمایشگاه شرکت می کنند.

شرکت آمریکایی ریدپاپ که در بیست و پنج سال گذشته مسئول اجرایی نمایشگاه کتاب آمریکا بوده است، می گوید احتمالاً بوک اکسپو در حال بازنشسته شدن است ولی سرنوشت نهایی نمایشگاه به خواسته ناشران و کتابفروشان بستگی دارد. در سال های گذشته حضور ناشران نیویورکی در نمایشگاه اندک بوده و حالا با شیوع ویروس کرونا این مشارکت بسیار کمتر خواهد شد.

اوایل سال جاری نمایشگاه کتاب آمریکا به خاطر قوانین مربوط به قرنطینه و شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شده بود. جنیفر مارتین مدیر اجرایی شرکت ریدپاپ می گوید ما در بررسی ساختارهای مجدد برای نمایشگاه هستیم و احتمالاً زیرساخت های الکترونیک نمایشگاه تقویت خواهند شد ولی به نظر می رسد برگزاری نمایشگاه به صورت فیزیکی در هاله ای از ابهام باشد.

مارکوس دوهل مدیر اجرایی انتشارات پنگوئن در واکنش به این خبر مسئولان نمایشگاه کتاب آمریکا گفت: این نمایشگاه در سال های گذشته فرصت عالی برای گردهم آمدن ناشران بزرگ انگلیسی زبان زیر یک سقف بوده و امیدواریم این نمایشگاه در آینده نیز همچنان ادامه داشته باشد.

آلیسون هیل رئیس اتحادیه کتابفروشان آمریکا نیز در واکنش به این خبر گفت: شنیدن تعطیلی و بازنشستگی نمایشگاه کتاب آمریکا احساس انتها یک دوره یا عصر را به انسان می دهد. ما سعی خواهیم کرد روش هایی برای ادامه این اتفاق پیدا کنیم و امیدواریم بتوانیم مسئولان نمایشگاه را برای ادامه حیات متقاعد کنیم. فعلاً به همه دست اندرکاران چاپ کتاب توصیه می کنیم تمام رویدادهای کتاب را در فضای مجازی برگزار کنند.

در سال های گذشته نمایشگاه کتاب آمریکا میزبان چهره های بسیاری از جمله مارگارت اتوود، مارگارت تاچر، بیل کلینتون و دیگر چهره های ادبی و سیاسی بوده است. به دلیل عدم وجود ارتباط سیاسی بین ایران و آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در چند دهه اخیر انتشارات ایرانی حضوری در BEA نداشتند. تا اینکه پس از تصویب برجام، انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) از ایران، پس از سی و هفت سال در نمایشگاه کتاب آمریکا در سال 2016 شرکت کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 775

به "بوک اکسپو در آستانه بازنشستگی، واکنش ها به تعطیلی احتمالی نمایشگاه کتاب آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوک اکسپو در آستانه بازنشستگی، واکنش ها به تعطیلی احتمالی نمایشگاه کتاب آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید