بیانیه حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان درباره قرارداد ایران و چین

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران/خراسان رضوی حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی درباره موافقتنامه جامع ایران با کشور چین و بایسته های انعقاد هر نوع قرارداد راهبردی و بین المللی در کشور بیانیه صادر کرد.

بیانیه حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان درباره قرارداد ایران و چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در متن بیانیه حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی آمده است؛

مشارکت در اقتصاد بین الملل، هم اقتضای شرایط نوین جهانی است و هم ضرورت حفظ و ارتقای منافع ملی، بنابراین کوبیدن بر طبل خودبسندگی در حالی که فشردگی زمان و مکان دولت-ملت ها را روزبه روز به یکدیگر نزدیکتر و وابستگی های متقابل را بیشتر نموده است، جز هدر دادن منابع و فرصت سوزی در نظام رقابتی موجود ارمغانی ندارد.

افکار عمومی ایران با توجه به پیشینه قراردادهای نخبگان وابسته، با کشورهای قدرتمند، نسبت به هرنوع توافقنامه جامع که زمام امور کشور را در سطحی وسیع به نظر و مدیریت بیگانگان واگذار نماید، حساس و از تبعات آن نگران است.

به نظر می رسد در شرایط کنونی که اقتصاد ایران تحت فشار شدید تحریم های ظالمانه آمریکا و بحران ناشی از همه گیری کرونا است، بستن یک توافقنامه جامع چندین ساله با ویژگی برد-برد، بسیار سخت و با حسایت های زیادی همراه است، لذا باید دقت نظر لازم در این خصوص صورت پذیرد.

هیچ قرارداد بین المللی نباید جنبه امنیتی و حمایتی-از نظام یا نخبگان سیاسی- و یا واگذاری پایگاه نظامی داشته باشد و به بهانه توافقنامه جامع زمینه مداخلات دیگران را در امور داخلی کشور فراهم نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 557

به "بیانیه حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان درباره قرارداد ایران و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان درباره قرارداد ایران و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید