بیش از 3000 نفر در جهان قربانی کروناویروس شدند

به گزارش زنگ قلاب بافی، شمار تلفات کروناویروس در جهان از 3000 تن فراتر رفت.

بیش از 3000 نفر در جهان قربانی کروناویروس شدند

به گزارش خبرنگاران، شمار تلفات کروناویروس در جهان در حالی از 3000 تن فراتر رفت که 42 مورد جدید فوتی در چین گزارش شده است.

در مجموع تا به امروز 2912 تن در چین بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 فوت کرده اند. بیش از 90 درصد از مجموع مرگ و میرها در استان هوبئیِ چین، کانون شیوع کروناویروس گزارش شده است.

همچنین در سراسر جهان حدود 90 هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-19 گزارش شده که در حال حاضر فرایند شیوع کروناویروس در خارج از مرزهای چین با سرعت بیشتری ادامه دارد. هرچند طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) بیشتر بیماران دچار علائم خفیفی هستند و نرخ مرگ و میر در میان افراد آلوده به کروناویروس بین دو تا پنج درصد است.

همچنین مواردی از مرگ و میر در کشورهای دیگر گزارش شده است. در ایتالیا که کانون شیوع کروناویروس در اروپا به حساب می آید، تعداد موارد آلودگی در مدت 48 ساعت دو برابر شده است. تا به امروز 34 نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کووید-19 فوت کرده و 1694 نفر نیز به این ویروس آلوده شده اند.

در انگلیس نیز 36 مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

روز دوشنبه در کره جنوبی نیز که بزرگترین کانون شیوع کروناویروس در خارج از مرزهای چین به حساب می آید 476 فرد آلوده به کروناویروس گزارش شده که در مجموع تعداد افراد آلوده در این کشور به 4212 نفر رسیده است.

تا به امروز 26 تن در این کشور بر اثر بیماری کووید-19 فوت کرده اند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، در قطر، اکوادور، لوکزامبورگ، ایرلند و اندونزی نیز موارد جدیدی از ابتلا به بیماری کووید-19 گزارش شده است.

پاکستان نیز اعلام کرده است که به منظور مقابله با شیوع کروناویروس مرزهای این کشور با افغانستان به مدت هفت روز بسته می شود.

بنابر اعلام مقامات پاکستانی از روز دوشنبه به مدت هفت روز و به منظور پیشگیری از گسترش کروناویروس جدید، مرزهای این کشور با افغانستان بسته می شود.

ایندیاتودی نوشت: اجرایی شدن این اقدام پس از آن مطرح شد که دو مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 در پاکستان شناسایی شد. تا به امروز چهار نفر در این کشور به این ویروس آلوده شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 239

به "بیش از 3000 نفر در جهان قربانی کروناویروس شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 3000 نفر در جهان قربانی کروناویروس شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید