تخصیص شیرین سازی آب در گلستان به 40 میلیون مترمکعب می رسد

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران/گلستان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: تا به امروز به مقدار 16 میلیون مترمکعب مجوز شیرین سازی آب در استان تخصیص یافته و این مقدار به 40 میلیون مترمکعب می رسد.

تخصیص شیرین سازی آب در گلستان به 40 میلیون مترمکعب می رسد

سیدمحسن حسینی با اشاره به ملاقات خود با مهندس جانباز، مدیرعامل آبفا کشور در هفته گذشته، اظهار کرد: در طرح جامع پیش بینی شده که در استان گلستان نزدیک به 40 میلیون مترمکعب آب با شیرین سازی در افق بلندمدت به دست مردم برسد. تا به امروز در حد 16 میلیون مترمکعب مجوز صادر و تخصیص آن اجرا شده که در این جلسه هم در مورد افزایش مجوز شیرین سازی شرب و هم نحوه اجرا و سرمایه گذاری شیرین سازی در استان بحث و آنالیز صورت گرفت.

وی بیان نمود: در مورد نحوه اجرای شیرین سازی برای شرب، هم می تواند مطالعات با هزینه دولت انجام گردد و هم اینکه سرمایه گذار کار انتقال، مطالعه و اجرا را انجام دهد و بعد در یک مدت تعیین و تعیین، آب را به دولت فروخته و هزینه را از دولت بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان توضیح داد: در این جلسه مهندس جانباز با کلیات موضوع موافق بودند و هدایت لازم را ارائه کردند و مقرر شد به جای مانده تخصیص شرب برای استان هم به وسیله شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیگیری گردد که در صورت تخصیص 40 میلیون مترمکعب، می توان آب شرب 500 هزار نفر را تأمین کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آب منطقه ای گلستان، حسینی گفت: در بین طرح های آبرسانی به شهرها و روستاهای استان، 6 طرح در سنوات قبل به آب منطقه ای واگذار شده بود اما مقرر شد برای انجام هماهنگی بیشتر و سرعت بیشتر در آبرسانی، این طرح ها به شرکت آب و فاضلاب استان واگذار گردد که مهندس جانباز با کلیات موضوع موافقت کرد و مقرر شد طی جلسات مشترک آب منطقه ای و آب و فاضلاب این موضوع آنالیز و اجرا گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1206

به "تخصیص شیرین سازی آب در گلستان به 40 میلیون مترمکعب می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص شیرین سازی آب در گلستان به 40 میلیون مترمکعب می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید