تور ارمنستان ارزان: تردد کامیون های ایرانی به ارمنستان بدون پرداخت عوارض به جمهوری آذربایجان

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرگزاری خبرنگاران- نخست وزیر ارمنستان گفت کامیون های ایرانی می توانند از جاده نو در جنوب ارمنستان به عنوان مسیری به جای جاده تحت کنترل جمهوری آذربایجان استفاده نمایند.

تور ارمنستان ارزان: تردد کامیون های ایرانی به ارمنستان بدون پرداخت عوارض به جمهوری آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، پایگاه اینترنتی آرمن پرس در گزارشی نوشت: کامیون های ایرانی از یک جاده نو در جنوب ارمنستان به عنوان مسیری به جای جاده تحت کنترل جمهوری آذربایجان برای انتقال محموله های ایرانی به این کشور استفاده می کنند.

در این گزارش آمده است: جمهوری آذربایجان به ارمنستان اظهار داشت شهفرایندان و خودرو های ارمنی در بخشی از جاده گوریس-کاپان که تحت کنترل این کشور قرار گرفته است, بازرسی خواهند شد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در جلسه کابینه خود اظهار داشت پس از دریافت این اطلاعیه، دولت ارمنستان تصمیم گرفته است تا یک جاده جایگزین را به شهفرایندان و خودرو های حامل بار پیشنهاد دهد تا آن ها از جاده جایگزین استفاده کنند.

پاشینیان این موضوع را یادآوری کرد که مقامات جمهوری آذربایجان از ماه اوت سال 2021 از کامیون های حامل بار ایرانی در بخش هایی از عیوضلی و چایزمی که از قلمرو این کشور در جاده گوریس-کاپان عبور می کنند، عوارض گمرکی دریافت می کنند.

او بعلاوه گفت: روز گذشته یک اطلاعیه غیررسمی از جمهوری آذربایجان در این باره دریافت شد که آن ها قصد دارند از نیمه شب 11 نوامبر اقدام به کنترل گذرنامه و مسائل گمرکی از شهفرایندان و وسایل نقلیه ارمنی کنند. پس از دریافت این اطلاعیه، تصمیم گرفتیم شهفرایندان خود را که از آن قسمت عبور می کنند، به سوی جاده کاپان-اغوانی-تاتف-هالیدزور-شینوهیر-امدو سوق دهیم و ترافیک را در این منطقه ساماندهی کنیم.

وی اضافه کرد بخش تاتو-اغوانی که عملا به مدت چندین دهه صعب العبور بوده است، هفته گذشته آسفالت شد و به بهره برداری رسید. پنجشنبه گذشته من شخصا از آن جاده برای رفتن به کاپان و برگشت از کاپان استفاده کردم.

نخست وزیر ارمنستان خاطر نشان کرد از نیمه شب چهارشنبه تا به امروز حدود صد کامیون باری از این جاده در بخش کاپان-تاتف برای تردد استفاده نموده اند. بعلاوه راه اندازی این جاده نو به معنای بر طرف شدن مشکلاتی است که مقامات جمهوری آذربایجان برای کامیون های ایرانی که به ارمنستان می فرایند، ایجاد می کردند. خودرو های باری ایرانی هم اکنون می توانند از این جاده نو استفاده کنند و دیگر نیازی نیست عوارض گمرکی اضافی که به وسیله مقامات جمهوری آذربایجان وضع شده است، پرداخت کنند.

نخست وزیر ارمنستان بعلاوه گفت: پس از تصمیم روز گذشته جمهوری آذربایجان، شرایط برای کامیون های باری ایرانی (در قسمت گوریس-کاپان که تحت کنترل جمهوری آذربایجان قرار گرفته است) تغییر نمی کند، با این تفاوت که آن ها در حال حاضر می توانند به وسیله جاده آسفالته تاتف- اغوانی بدون پرداخت عوارض گمرکی تردد کنند.

کیفیت بالای جاده بعلاوه مدت زمان سفر بین ایروان و کاپان را کاهش می دهد.

پاشینیان توضیح داد یک سری اقدامات بزرگ دیگر برای احداث جاده های جایگزین در تاتف-لتسن، شورنوخ-وروتان و مکان های دیگر نیز ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1283

به "تور ارمنستان ارزان: تردد کامیون های ایرانی به ارمنستان بدون پرداخت عوارض به جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: تردد کامیون های ایرانی به ارمنستان بدون پرداخت عوارض به جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید