ترفندهای مهم در استفاده از رنگ های زنده برای اتاق نشیمن

به گزارش زنگ قلاب بافی، همیشه استفاده از رنگ در دکوراسیون یک ریسک است. مخصوصاً اگر از رنگ های قوی و زنده استفاده می کنید ، باید به نسبت و نحوه قرارگیری آن تسلط داشته باشید ، زیرا در غیر این صورت ممکن است یک آشفتگی خسته کننده در رنگ خانه ایجاد گردد. رنگ های روشن و زنده واقعا می توانند ظرافت را به فضای نشیمن ببخشند. در این مطلب ترفندهای مهم در خصوص استفاده از رنگ های زنده را با مثال هایی زیبا گردآوری نموده ایم.

ترفندهای مهم در استفاده از رنگ های زنده برای اتاق نشیمن

ابتدا رنگ پس زمینه خنثی را انتخاب کنید

اگر در پی ایده های دکوراسیون رنگی زنده هستید ، ممکن است متوجه شده باشید که پس زمینه ای خنثی پشت هر رنگ زنده ای وجود دارد. هنگام تزیین با رنگ های زنده ، انتخاب یک رنگ خنثی ابتدا یک روش بسیار منطقی است. وقتی رنگ های پس زمینه مانند کرم ، بژ و سفید را معین می کنید ، تشخیص رنگ های قوی که جلوه ای چشمگیر و شیک در مقابل این رنگ ایجاد می کنند ، برای شما بسیار راحت تر خواهد بود.

البته لازم نیست همواره از رنگ خنثی در پس زمینه بهره ببرید. گاهی اوقات می توان از رنگ های ملایم تری روی مبلمان و رنگ های قوی تری روی دیوارها استفاده کرد و این سبک ظاهری بسیار چشمگیر ایجاد می نماید.

یک نقطه کانونی معین کنید

یکی از مهم ترین قوانین دکوراسیون ، معین یک منطقه خاص است که مجذوب کننده ترین فضای اتاق را به معنای تزئینی ایجاد کند که در نگاه اول در فضای نشیمن تأثیرگذار باشد. این منطقه که نقطه کانونی نیز نامیده می گردد ، اتاق های نشیمن است. معمولاً به عنوان واحد تلویزیون و محیط اطراف آن انتخاب می گردد. اما مطمئناً می توانید با توجه به سلیقه و عادات کاربری خود نقطه کانونی فضاهای زندگی را معین کنید.

به همین علت معین نقطه کانونی در دکوراسیون با رنگ های زنده بسیار مهم است. هنگام طراحی نقطه کانونی فضای زندگی خود باید از قوی ترین رنگ ها بهره ببرید. از آنجایی که رنگ های قوی چشمگیر هستند ، وقتی برای اولین بار وارد اتاق می شویم ، بلافاصله چشم مان را به سمت آن ها معطوف می کنیم. این امر زمینه بسیار مناسبی برای ایجاد یک نقطه کانونی مجذوب کننده در دکوراسیون ایجاد می نماید. پس از معین رنگ هایی که در نقطه کانونی استفاده خواهید کرد ، تصمیم گیری در خصوص رنگ هایی که بقیه اتاق را با چه رنگ هایی طراحی کنید بسیار آسان تر خواهد بود.

به نسبت رنگ ها دقت کنید

توجه به تناسب هنگام استفاده از رنگ های زنده ، یک قانون طراحی مهم است. با این حال ، این قانون در استفاده از این نوع رنگ ها ، به ویژه در زمینه های تیره اهمیت بیشتری پیدا می نماید ؛ زیرا اگر از رنگ های چشم نواز بیش از حد در طراحی خود بهره ببرید ، به جای ایجاد فضایی شیک ، ظاهری خسته کننده ایجاد خواهید کرد.

قانون 60/30/10 روشی است که اغلب به وسیله طراحان داخلی استفاده می گردد. در این روش از یک رنگ برای 60 درصد اتاق (مثلاً دیوارها) ، از رنگ دیگر برای سی درصد اتاق (مثل مبلمان) و از رنگ سوم برای ده درصد استفاده می کنید. در واقع در همه این نسبت ها می توان از بیش از یک رنگ استفاده کرد.

رنگ های مکمل

همواره استفاده از رنگ های زنده نتایج مجذوب کنندهی در دکوراسیون ایجاد می نماید. با این حال ، باید این رنگ های پررنگ را با رنگ های مکمل ست کنید. اگر رنگ های مختلف پررنگ و زنده را بدون رنگ های مکمل ترکیب کنید ، نتایج می تواند ناامید کننده باشد. برای رنگ های مکمل از رنگ های کناری رنگ زنده اصلی مورد استفاده را انتخاب کنید.

تطبیق الگوها با رنگ ها

الگوها یکی از مهم ترین عناصر وحدت بخش در طراحی داخلی هستند. با انتخاب الگویی که سایه ها را در فضایی با رنگ های تند و زنده برجسته تر می کند ، طرح را بسیار هماهنگ تر و روان تر کنید. انتخاب یک الگوی یکپارچه ممکن است برترین مکان برای آغاز طراحی خود باشد ، به خصوص اگر مطمئن نیستید که کدام رنگ های زنده با هم ترکیب می شوند.

تعادل سیاه

دوربین های فیلمبرداری حرفه ای دارای تنظیماتی به نام تعادل سیاه هستند که دوربین را برای تشخیص سیاهی کالیبره می نماید. این تنظیمات باعث می گردد رنگ های دیگر بسیار واقعی تر به نظر برسند. به عبارت دیگر ، هنگامی که تعادل رنگ مشکی را تنظیم می کنید ، رنگ ها در فضای زندگی شما واقعی تر به نظر می رسند و کنتراست چشمگیر را نشان می دهند. به همین علت از رنگ های زنده و قوی استفاده خواهید کرد و توصیه می کنیم بدون اغراق ، عناصر مشکی را به دکوراسیون خود اضافه کنید.

رنگ باید متناسب با هدف باشد

رنگ های مختلف اثرات روانی متفاوتی دارند. به عنوان مثال ، سایه های مشخصی از نارنجی و زرد می تواند شما را احیا کند و انرژی شما را افزایش دهد ، در حالی که رنگ های آبی می توانند اثر معکوس داشته باشند و فضایی آرام ایجاد کنند که شما را آرام می نماید. قرمز رنگ بسیار قوی بوده و نماد شور و شوق است. بعلاوه فکر شما را تحریک می نماید. شما می توانید بدون انتخاب رنگ های زنده برای فضای زندگی خود ، با کمی تحقیق در خصوص تاثیرات روانی رنگ ها ، مناسب ترین رنگ ها را برای حس خود معین کنید.

از طبیعت الهام بگیرید

طبیعت در استفاده از رنگ های زنده و به دست آوردن تصاویری با زیبایی فوق العاده بزرگترین استاد است. بنابراین آیا ایده خوبی نیست که از طرح های طبیعت الهام بگیرید؟

اثر کنتراست

آیا سعی می کنید هر اتاقی را مدرن و زنده جلوه دهید؟ پس بهتر است یک تم رنگی با کنتراست بالا انتخاب کنید. اگر می خواهید ویژگی های ملایم تر را در فضای زندگی نشان دهید ، توصیه می کنیم در پی هماهنگی باشید. البته این بدان معنا نیست که نمی توانید از رنگ های زنده استفاده نمایید. فقط در هنگام استفاده از این نوع رنگ ها سعی کنید تعاملات هماهنگ تری ایجاد کنید.

رنگ هایی را انتخاب کنید که همواره دوست شان دارید

اگر فقط برای داشتن ظاهری سرزنده یک رنگ قابل توجه را ترجیح می دهید ، این رنگ باید رنگی باشد که شما آن را بسیار دوست دارید. زیرا به یاد داشته باشید که زمان زیادی را با این رنگ در فضاهای زندگی خود خواهید گذراند و نمی خواهید مدام در معرض رنگی باشید که از آن خسته شوید. به همین علت است که به شما توصیه می کنیم از رنگ های مورد علاقه خود بهره ببرید.

سایه های مختلف همرنگ

اغلب با ترکیبی از تناژهای مختلف رنگ های زنده روبرو می شویم. با این حال ، راه دیگری برای ایجاد فضاهای بسیار جالب و غیر معمول ، هرچند نادر ، استفاده از سایه های مختلف یک رنگ است. به عنوان مثال ، در اتاقی که از رنگ هایی با رنگ یکسان استفاده می کنید ، حتی یک آیتم با رنگ های مختلف می تواند بیش از حد برجسته گردد. علاوه بر این ، اگر به میزان کافی از تناژهای متنوع استفاده نکنید ، فضای نشیمن را خسته کننده می نمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 5 آذر 1401 بروزرسانی: 5 آذر 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1586

به "ترفندهای مهم در استفاده از رنگ های زنده برای اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای مهم در استفاده از رنگ های زنده برای اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید