توافق کشورهای اروپایی درباره عملیات دریایی برای کنترل تحریم تسلیحاتی لیبی

به گزارش زنگ قلاب بافی، کشورهای اروپایی توافق نموده اند که در قالب یک عملیات دریایی جدید بر تحریم تسلیحاتی علیه لیبی نظارت نمایند و از قاچاق اسلحه به این کشور جلوگیری نمایند.

توافق کشورهای اروپایی درباره عملیات دریایی برای کنترل تحریم تسلیحاتی لیبی

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، اتحادیه اروپا می خواهد در آینده با یک عملیات دریایی جدید بر تحریم تسلیحاتی علیه لیبی نظارت کند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه در بروکسل گفت که یک تصمیم اساسی برای یک ماموریت جدید اتحادیه اروپا اتخاذ شده است. به گفته وی این عملیات همچنین باید دارای یک مولفه دریایی باشد که بر اساس آن در راستا کسانی انجام گردد که سلاح به لیبی می آورند؛ یعنی در شرق دریای مدیترانه.

در لیبی از سال 2011 و بعد از سقوط معمر قذافی یک جنگ داخلی شروع شده است. در یک نشست که حدود چهار هفته پیش دربرلین برگزار گردید 16 کشور و سازمان بین المللی در این باره توافق کردند که به دخالت های خارجی در مناقشات لیبی سرانجام دهند.

اتحادیه اروپا می خواهد برای این منظور نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی را بر عهده گیرد. هفته گذشته در اتحادیه اروپا در این باره که عملیات دریایی اروپایی سوفیا بار دیگر در دریای مدیترانه شروع به کار کند بحث هایی انجام شد. اما بعضی کشورها از جمله اتریش با این امر مخالفت کردند.

هایکو ماس تاکید نمود که عملیات دریایی جدید اروپا باید بر نظارت بر قاچاق اسلحه تمرکز کند.

عملیات سوفیا به منظور کاهش قاچاق انسان و نجات پناهندگان از دریای مدیترانه راه اندازی شده بود و تا اواخرآوریل سال 2019 همیشه با این عملیات دریایی اروپایی مهاجرانی از دریای مدیترانه نجات می یافتند. اما از آنجایی که کشورهای اروپایی نتوانستند روی تقسیم پناهندگان نجات یافته از دریای مدیترانه به توافق برسند این عملیات انتها یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 174

به "توافق کشورهای اروپایی درباره عملیات دریایی برای کنترل تحریم تسلیحاتی لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق کشورهای اروپایی درباره عملیات دریایی برای کنترل تحریم تسلیحاتی لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید