جلوگیری قطعی از زرد شدن پوتوس

به گزارش زنگ قلاب بافی، رپرتاژ آگهی- از جمله گیاهانی که ممکن است در هر محیط مانند آپارتمان یا اداره مورد استفاده قرار بگیرد، گیاه پوتوس است. نگهداری گیاه پوتوس به اطلاعات چندانی احتیاج ندارد و همه افراد بخصوص مبتدی ها به راحتی می توانند موارد مربوط به مراقبت از این گیاه بخصوص جلوگیری قطعی از زرد شدن پوتوس را در نظر بگیرند. از ویژگی های گیاه پوتوس احتیاج کم آن به نور است و به همین علت استفاده از آن در آپارتمان ها رواج دارد.

جلوگیری قطعی از زرد شدن پوتوس

حتی برای انتخاب خاک آن هم می توان از هر نوع استفاده کرد که معروف ترین آن خاک برگ است. این گیاه از قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار است و دست همه افراد را برای خرید آن باز گذاشته است. حال ما در این مطلب قصد داریم در مورد موارد مربوط به جلوگیری قطعی از زرد شدن پوتوس صحبت کنیم، مسئله ای که خیلی ها با آن روبرو هستند.

چرا گیاه پوتوس زرد می گردد؟

مراقبت گیاه پوتوس دارای یکسری شرایط است که اگر به خوبی در نظر گرفته نگردد، ممکن است خیلی زود این گیاه را نابود کند. به طور کلی زرد شدن پوتوس یا بعبارتی سوختگی نوک برگ آن ممکن است از خشکی یا گرمای هوا باشد. چنین مشکلاتی بیشتراً در فصل های گرم رخ می دهد و برای اینکه جلوی این اتفاق گرفته گردد، کافی است که گیاه را به یک مکان خنک تر منتقل کنید. در کنار این راه کار حتی می توانید آب جوشیده ای که سرد شده است را روی پوتوس اسپری کنید.

** مشخص میزان نور خورشید

حتماً در هنگام خرید گیاه پوتوس؛ فروشنده به شما گوشزد نموده است که این گیاه احتیاج چندانی به نور خورشید ندارد. اگر این توصیه را فراموش نموده باشید و پوتوس را در معرض نور مستقیم خورشید قرار داده باشید، بعد از چند وقت با زرد شدن این گیاه روبرو خواهید شد که طبیعتاً باید راه کاری برای جلوگیری قطعی از زرد شدن پوتوس پیدا کنید. برای این منظور کافی است که مکان این گیاه را تغییر دهید و به محیطی که سایه بیشتری دارد منتقل کنید.

** مقدار کود

یکی از موارد مهم در نگهداری گیاه پوتوس استفاده بهینه از کود است. اگر چه این گیاه احتیاج چندانی به کود به جهت رشد کردن ندارد، با این حال بسیاری از افراد خاک را به کود ترکیب نموده تا رشد بهتری را برای پوتوس داشته باشند. این در حالی است که متخصصین امر توصیه می نمایند که حداقل برای گیاه پوتوس، هر چند ماه یک بار از کود استفاده گردد و این موضوع یه علت مهم دارد و آن جلوگیری قطعی از زرد شدن پوتوس است چرا که اگر به کرات از کودهای مختلف برای این گیاه در نظر گرفته گردد، نمک های به جا مانده از کود در خاک، سبب کاهش سلامت پوتوس شده و چه بسا به زرد شدن آن منجر گردد. بنابراین اگر تا به حال چندین بار اقدام به کوددهی این گیاه نموده اید، برای اینکه صدمه ای به آن وارد نگردد، بهتر است که خاک گلدان را چند بار شستشو دهید.

** آبیاری بیش از میزان

آبیاری درست در مراقبت گیاه پوتوس نقش اساسی دارد. در واقع یکی از دلایل زرد شدن پوتوس بیش از میزان آبیاری کردن آن است که بسیاری از افراد آن را رعایت نمی نمایند. در ضمنً اگر خاک گلدان این گیاه دارای زهکشی مناسبی نباشد، آبیاری می تواند خاک را برای مدت زمان بیشتری مرطوب نگه دارد که این موضوع سبب به خطر افتادن گیاه پوتوس خواهد شد. البته بسیار راحت می توانید از زرد شدن رنگ پوتوس جلوگیری کنید و برای این منظور کافی است که قبل از آنکه خاک گلدان پوتوس را مجدداً آبیاری کنید، مطمئناً شوید که خاک کاملاً خشک شده است. با در نظر گرفتن همین یک نکته جلوگیری قطعی از زرد شدن پوتوس نموده اید.

** بیماری هایی مانند قارچ

اگر اقدام به خرید گیاه پوتوس می کنید، حتماً در نظر داشته باشید که هر آن ممکن است بیماری هایی مانند قارچ این گیاه را تهدید کند. البته اگر مسائل نگهداری از گیاه پوتوس را به خوبی در نظر بگیرید، هیچ مسئله ای برای این گیاه پیش نخواهد آمد. در واقع پر واضح است که مرطوب ماندن خاک این گیاه زمینه را برای رشد قارچ فراهم خواهد نمود که اگر این اتفاق رخ دهد، باید منتظر زرد شدن پوتوس باشید. در ضمنً توجه داشته باشید که اگر ساقه یا برگ این گیاه به شدت مرطوب باشد، احتمال ایجاد قارچ و سپس زرد شدن پوتوس وجود خواهد داشت. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می کنیم که فقط ریشه پوتوس را آبیاری کنید و از غبارپاشی گیاه بپرهیزید.

** درجه حرارت نامناسب

برای اینکه گیاه پوتوس بتواند رشد کند باید در یک دمای مناسب قرار داشته باشد که معمولاً بین 21 الی 27 سانتی گراد است. همانطور که می دانید این گیاه مقاومت مناسبی در برابر سرما ندارد، با این حال زیر دمای 21 فقط می تواند زنده بماند و رشد آنچنانی نخواهد نمود و اگر دمای بیشتر از 30 درجه سانتی گراد در نظر گرفته گردد، احتمال ریزش برگ یا زرد شدن آن وجود خواهد داشت. بنابراین یکی از راه های جلوگیری قطعی از زرد شدن پوتوس مشخص دمای مناسب برای رشد آن است.

خرید گیاه پوتوس از فروشگاه کافه گلدون

در این مطلب سعی کردیم شما را با روش های جلوگیری قطعی از زرد شدن پوتوس آشنا کنیم. اما برای خرید این گیاه چه باید کرد؟ آیا وب سایت یا فروشگاه معتبری سراغ دارید تا قبل از خرید آن، به شما مشاوره دهد؟ پیشنهاد ما برای این منظور بکارگیری از فروشگاه تخصصی کافه گلدون است. در این سایت علاوه بر گیاه پوتوس به بیشتر گیاهان آپارتمانی دسترسی خواهید داشت که به راحتی و با قیمت های مناسب قابل تهیه هستند. در ضمنً برای هر گونه ارتباط با تیم تخصصی کافه گلدون می توانید از راه های ارتباطی در نظر گرفته شده بهره ببرید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1245

به "جلوگیری قطعی از زرد شدن پوتوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری قطعی از زرد شدن پوتوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید