خبرنگاران آزمایش کرونا در مشهد برای افراد علامت دار رایگان انجام می گردد

به گزارش زنگ قلاب بافی، مشهد- خبرنگاران- آزمایش کرونا در قالب نظام ارجاع بیماران سرپایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت رایگان و با داشتن علائم مشکوک در 38 مرکز جامع خدمات سلامت این دانشگاه انجام می گردد.

خبرنگاران آزمایش کرونا در مشهد برای افراد علامت دار رایگان انجام می گردد

مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار خبرنگاران گفت: افرادی که بدون هیچ علامتی می خواهند آزمایش شخصی کرونا بدهند می توانند به آزمایشگاه جهاد دانشگاهی مشهد و بیمارستان امام حسین(ع) مراجعه نمایند.

دکتر حمید رضا رحیمی اضافه نمود: در این دو مرکز یاد شده طبق دستورالعملی که وجود دارد به صورت تلفنی وقت می دهند و از افراد متقاضی با دریافت هزینه آزمایش کرونا می گیرند.

وی اضافه نمود: به طور متوسط روزانه 750 تست کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته می گردد.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که دارای علائم شبه کرونا هستند باید به نزدیک ترین مراکز جامع سلامت که آدرس آنها در سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اطلاع رسانی شده مراجعه نمایند و در این مراکز یک توضیح حال از بیمار گرفته می گردد که اگر مشکوک به ابتلا باشد آزمایش کرونا گرفته می گردد.

رحیمی با اشاره به این که هیچ کمبودی به لحاظ کیت کرونا وجود ندارد اضافه نمود: بخش اصلی کیت کرونا در ایران ساخته می گردد و تعداد آن نیز زیاد است و کمبودی در این زمینه نداریم.

افزون بر 75 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی اکنون زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می گردد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 101 هزار و 650 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این بیماری تا به امروز جان شش هزار و 418 را در کشورمان گرفته است. همچنین تا به امروز 81 هزار و 587 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته اند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح دنیا سه میلیون و 662 هزار و 152 نفر را بیمار نموده و جان 252 هزار و 745 نفر را در 212 کشور گرفته است. یک میلیون و 205 هزار و 306 نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح دنیا نیز تا به امروز درمان شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 405

به "خبرنگاران آزمایش کرونا در مشهد برای افراد علامت دار رایگان انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزمایش کرونا در مشهد برای افراد علامت دار رایگان انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید