خبرنگاران ادعای ترخیص نشدن تبعه کرونایی فوت شده در قم دروغ است

به گزارش زنگ قلاب بافی، قم-خبرنگاران- رییس بیمارستان شهید بهشتی قم گفت: بیمار کرونایی فوت شده از اتباع غیر مجاز بوده که پیکرش در همان روز نخست به خانواده اش تحویل داده شده و از 37 میلیون تومان هزینه درمان فقط 9 میلیون دریافت شده است و اگر این بیمار از اتباع مجاز بود فقط 10 درصد هزینه را مانند سایر افراد پرداخت می کرد.

خبرنگاران ادعای ترخیص نشدن تبعه کرونایی فوت شده در قم دروغ است

سید یاسر فروغی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، اعلام کرد: دستوالعمل جدید دریافت هزینه از بیماران کرونایی که توسط وزیر بهداشت ابلاغ شده به این صورت است که هزینه درمان دریافت گردد.

فروغی ابراز داشت: اما بعضی تخفیف های مددکاری برای افراد بی بضاعت لحاظ می گردد که ارتباطی با اتباع خارجی بودن یا نبودن بیماران ندارد و در حال حاضر از تمام بیماران چه ایرانی و چه اتباع خارجی هزینه دریافت می گردد.

وی ادامه داد: فقط در دوره کوتاهی در اسفند ماه پارسال هزینه درمان بیماران کرونایی دریافت نمی شد که با دستورالعمل جدید ملغی شد.

فروغی گفت: طبق طرح تحول سلامت 90 درصد هزینه های درمانی افرادی که دفترچه داشته باشند را بیمه پرداخت می نماید.

فروغی گفت: اما اتباعی که بصورت غیرقانونی وارد کشور شده اند فاقد بیمه هستند و به همین دلیل هزینه های آنها زیاد می گردد که این بیمار هم به مدت زیادی بخش آی سی یو بستری بوده و 37 میلیون تومان هزینه درمان آن شده است.

رییس بیمارستان شهید بهشتی قم ابراز کرد: با این وجود فقط تا به امروز 9 میلیون از 37 میلیون تومان هزینه درمان دریافت شده است.

وی اظهار داشت: برغم عدم پرداخت کامل هزینه جنازه متوفی در همان روز نخست فوت به خانواده اش تحویل داده شد و نگهداری وی در بیمارستان صحت ندارد.

وی عنوان داشت: اگر این فرد بصورت قانونی وارد ایران شده بود و تحت پوشش بیمه قرار داشت مانند سایر بیماران 90 درصد هزینه ها از وی گرفته نمی شد.

فروغی اضافه کرد: برای 28 میلیون تومان باقی مانده نیز مدارکی مانند گذرنامه از آنها دریافت شده و هنوز برای تسویه به بیمارستان مراجعه نکرده اند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد زیادی گذرنامه و مدارک مشابه برای تسویه از اتباع خارجی گرفته شده که خانواده های آنها برای دریافت آن مراجعه نکرده اند.

فروغی گفت: سازمان های نظارتی بعدا ما را به خاطر عدم دریافت مطالبات مورد مواخذه قرار می دهند، ولی با این حال ما برای عدم فشار به بیماران با تساهل برخورد می کنیم.

به گزارش خبرنگاران، در شبکه های مجازی خبری مبنی بر عدم ترخیص این تبعه فوت شده به علت عدم تسویه بدهی کامل با بیمارستان شهید بهشتی قم و برغم رایگان بودن درمان بیماران کرونایی منتشر شده بود.

در هفته های اخیر همچنین فضای مجازی شاهد انتشار بعضی شایعات و موج آفرینی های مرتبط با آن به منظور تحریک افکار عمومی و تخریب روابط برادرانه میان دو ملت و دولت ایران و افغانستان بوده است که با هوشیاری فعالان و مسوولان دو طرف خنثی شد. /

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 549

به "خبرنگاران ادعای ترخیص نشدن تبعه کرونایی فوت شده در قم دروغ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادعای ترخیص نشدن تبعه کرونایی فوت شده در قم دروغ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید