خبرنگاران استقبال وزارت دارایی عراق از بسته پیشنهادی مقتدا صدر

به گزارش زنگ قلاب بافی، بغداد - خبرنگاران- وزارت دارایی عراق از بسته پیشنهادی امروز (شنبه) مقتدا صدر رهبر جریان صدر برای حل بحران مالی این کشور از جمله از طریق بیرون راندن اشغالگران آمریکایی استقبال کرد.

خبرنگاران استقبال وزارت دارایی عراق از بسته پیشنهادی مقتدا صدر

به گزارش خبرنگاران، وزارت دارایی عراق عصر شنبه در بیانیه ای گفت، از طرح پیشنهادی مقتدا صدر استقبال می کند زیرا همسو با دیدگاه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق است که طرح اصلاحات مالی با در نظر دریافت این دیدگاه تدوین شده است.

این بیانیه اضافه نمود: وزارت دارایی و دولت عراق این طرح را برای جهش مالی و توسعه توانمندی های تولیدی در بخش های مختلف مالی به منظور رفع کسری بودجه و حمایت از سرمایه گذاری در عراق در دستور کار قرار داده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، وزارت دارایی عراق از همه تشکل های سیاسی می خواهد تا با همیاری تلاش های خود و بهره برداری از بسته پیشنهادی صدر در راستا طرح مالی دولت گام بردارند.

مقتدا صدر امروز در یک پیام توئیتری در واکنش به پاره ای گزارش ها مبنی بر رویکرد دولت برای دریافت وام از خارج و داخل عراق به منظور پشت سرگذاشتن بحران مالی و مالی موجود در کشور، از بسته پیشنهادی 15 گانه خود برای حل این بحران خبر داده بود.

اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی یکی از این موارد بسته پیشنهادی 15 گانه برای حل بحران مالی آمریکا بود.

صدر تاکید کرده بود: اخراج نیروهای اشغالگر (آمریکایی) به دلیل اینکه حضورشان در عراق باعث ضرر و زیان است، باید از کشور بیرون رانده شوند.

وی اضافه نموده بود: به خاطر توهم دفاع از خاک عراق، تا به امروز میلیاردها دلار برای نظامیان آمریکایی هزینه شده است.

صدر همچنین 14 پیشنهاد دیگر برای حل مسائل مالی و پولی عراق مطرح کرده که از جمله آنها دریافت منظم هزینه های آب و برق و دیگر خدمات عمومی از مردم و اخذ مالیات و مبارزه با فساد بود.

عراق برای دومین ماه متوالی در زمینه پرادخت حقوق کارکنان دولتی دچار مشکل شده و بر همین اساس، دولت طرح وام گیری مجدد از داخل و خارج را مطرح کرده است.

بسیاری از صاحب نظران مالی با طرح وام گیری برای پشت سرگذاشتن بحران مالی و مالی در عراق مخالفت کرده و معتقدند که وام دریافت تبعات مالی برای کشور به دنبال خواهد داشت و زمینه را برای دخالت خارجی در امور داخلی عراق فراهم خواهد کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 717

به "خبرنگاران استقبال وزارت دارایی عراق از بسته پیشنهادی مقتدا صدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استقبال وزارت دارایی عراق از بسته پیشنهادی مقتدا صدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید