خبرنگاران بهره برداری از نیروگاه خورشیدی 9 کیلوواتی در تبریز

به گزارش زنگ قلاب بافی، تبریز- خبرنگاران- نیروگاه خورشیدی 9 کیلوواتی در امور برق شهرک اندیشه شرکت توزیع برق تبریز روز شنبه با حضور مسوولان و مدیران آن به بهره برداری رسید.

خبرنگاران بهره برداری از نیروگاه خورشیدی 9 کیلوواتی در تبریز

نیروگاه خورشیدی امور برق اندیشه به ظرفیت 9 کیلووات از نوع خورشیدی متصل به شبکه می باشد که بصورت کاربری 2 منظوره نیروگاه و پارکینگ در محوطه امور برق اندیشه در مدت زمان 7 ماه با صرف بیش از 2 میلیارد ریال طراحی و اجرا شده است.

این نیروگاه با سازه تمام گالوانیزه و به صورت سه فاز توسط سه تبدیل کننده مجزا به شبکه داخلی امور برق شهرک اندیشه وصل شده است؛ همچنین به منظور فراهم کردن امکان مطالعه علمی بر روی سیستم، در کنار مصورسازی فراوری نیروگاه برای نمایش به عموم، سامانه دارای سیستم مانیتورینگ مجهز به سنسورهای بادسنج، تشعشع سنج و دماسنج است.

این طرح به منظور فرهنگ سازی در توسعه بکارگیری انرژی های تجدیدپذیر اجرا شده و در اجرای آن نیز به جهت عمل به شعار سال به عنوان رونق فراوری در کنار حمایت از فراوری داخل، تا حد امکان از تجهیزات ساخت داخل استفاده شده است.

بر اساس این گزارش، با ساخت این نیروگاه، تعداد کل نیروگاه های خورشیدی نصب شده در حوزه جغرافیای شرکت توزیع نیروی برق تبریز به 39 مورد با ظرفیت کل 518 کیلووات رسید.

این تعداد شامل نیروگاه های موضوع تامین 20 درصد برق مصرفی ادارات و نهادهای مشمول به وسیله انرژی های تجدیدپذیر و نیروگاه های دارای قرارداد خرید تضمینی برق مختص مشترکان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 268

به "خبرنگاران بهره برداری از نیروگاه خورشیدی 9 کیلوواتی در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهره برداری از نیروگاه خورشیدی 9 کیلوواتی در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید