خبرنگاران شهردار شیراز عضو هیات مدیره انجمن کلانشهرهای جهان شد

به گزارش زنگ قلاب بافی، شیراز-خبرنگاران-مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در سیزدهمین کنگره جهانی انجمن کلانشهرهای مهم جهان (متروپلیس) با رای اعضای حاضر در این نشست به عنوان عضو هیات مدیره این انجمن انتخاب شد.

خبرنگاران شهردار شیراز عضو هیات مدیره انجمن کلانشهرهای جهان شد

حمید جورکش شامگاه پنجشنبه در این باره گفت: سیزدهمین کنگره دنیای این انجمن به صورت مجازی و به میزبانی گوانجو (کشور چین) برگزار گشت و شهردار برلین و رییس فعلی متروپلیس ریاست آن را برعهده داشت.

وی ادامه داد با توجه به عدم حضور رییس کنونی انجمن در انتخابات دور جدید، با رای اعضای هیات مدیره، شهرداران گوانجو و بوگوتا پایتخت کلمبیا برای دوره سه ساله 2021 تا 2024 هر کدام به مدت 1.5 سال ریاست متروپلیس را بر عهده خواهند داشت، همچنین اکتاویو دلا وارگا دبیر کل متروپلیس در سمت خود ابقا شد.

وی گفت: انجمن کلانشهرهای مهم دنیا (متروپلیس) در سال 1984 به ابتکار شهرداری پاریس بنیانگذاری شد و در سال 1985 در مونترال (کانادا) آغاز به کار کرد؛ هم اکنون دبیرخانه این انجمن بین المللی در بارسلون اسپانیا واقع شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز اضافه کرد: هدف اصلی متروپلیس ارتقای توسعه شهری پایدار در شهرهای بزرگ به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از طریق هدایت شبکه دنیای کلانشهرها و کمک به توسعه این مناطق است.

جورکش گفت: شهرداری شیراز در راستای توسعه مناسبات، ارتباطات و همکاری های بین المللی و بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی شهری تلاش می کند تا تعامل بین شهرداری و سایر کشورها را با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود افزایش دهد.

شیراز عضو هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی، عضو هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی و شبکه همکاری بین شهری برای میراث فرهنگی معنوی است.

بر اساس این گزارش، مجمع عمومی کلانشهرهای دنیا روز گذشته با حضور شهرداران کلانشهرهای دنیا از پنج قاره برگزار گشت. در این نشست که به صورت مجازی برگزار گشت، شهردار گوانجو و شهردار بوگاتا مشترکا به عنوان رئیس و پیروز حناچی شهردار تهران به همراه شهرداران برلین، مونته ویدئو، بارسلون، خائوتنگ و مونترال به عنوان نائب رئیس انتخاب شدند. همچنین ژان لوک وانراس از بروکسل عنوان خزانه دار این سازمان را کسب کرد و محمدرضا کلایی شهردار مشهد، میگل گاریدو از سانتیاگو، سو جونگ هوپ شهردار سئول و پابلو ژاوکین شهردار روزاریو نیز به عنوان معاونان منطقه ای این سازمان انتخاب شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 774

به "خبرنگاران شهردار شیراز عضو هیات مدیره انجمن کلانشهرهای جهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار شیراز عضو هیات مدیره انجمن کلانشهرهای جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید