خبرنگاران مشارکت 300 نظامی آلمان در ماموریت صلح لیبی

به گزارش زنگ قلاب بافی، تهران- خبرنگاران- آلمان با 300 نظامی در ماموریت صلح اتحادیه اروپا در لیبی موسوم به ایرینی (Irini) حضور پیدا می نماید.

خبرنگاران مشارکت 300 نظامی آلمان در ماموریت صلح لیبی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری آلمانی د. پ. آ، ارتش آلمان در ماموریت اتحادیه اروپا برای حفظ صلح در لیبی حضور پیدا می نماید. این ماموریت بیش از هر چیز شامل توقف تحویل سلاح به گروه های درگیر و نظارت بر صادرات غیرقانونی نفت این کشور خواهد بود.

بر این اساس،دولت آلمان که می خواهد با اعزام 300 نظامی، در این ماموریت نظامی اروپایی مشارکت کند چراغ سبز مجلس این کشور (بوندستاگ) را دریافت نموده است.

آلمان همچنین به همپیمانان خود در این ماموریت پیشنهاد داد که هواپیماهای شناسایی مدل P-3C را برای عملی شدن اهداف آن به کار گیرند. این ماموریت موسوم به ایرینی (Irini) قرار است تا سی ام آوریل 2021 (دهم اردیبهشت 1400) به اجرا گذاشته گردد.

ایرینی در درجه اول برای نظارت بر تحریم تسلیحات سازمان ملل علیه لیبی که سالها شکننده بوده است از هوا، به وسیله ماهواره و از دریا توسط ناوگان دریایی نظارت خواهد نمود. هدف این ماموریت تثبیت اوضاع در کشور جنگ زده آفریقای شمالی و حمایت از فرایند صلح سیاسی به رهبری سازمان ملل اعلام شده است.

نیروهای ژنرال حفتر که توسط امارات، عربستان، روسیه، مصر و اردن و بعضی کشورهای اروپایی حمایت می شوند، از 4 آوریل 2019 (15 فروردین 98) حملات خود به طرابلس را شروع و از 12 دسامبر گذشته (21 آذر) نیز به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید نموده بودند.

لیبی پس از سرنگونی معمر قذافی عملاً به دو بخش تقسیم شده است. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس، دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش، کنترل امور را در دست گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 343

به "خبرنگاران مشارکت 300 نظامی آلمان در ماموریت صلح لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشارکت 300 نظامی آلمان در ماموریت صلح لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید