خبرنگاران نخست وزیر کانادا برخورد پلیس با رییس بومیان را شوکه کننده خواند

به گزارش زنگ قلاب بافی، تهران - خبرنگاران - جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ویدئوی منتشر شده از صحنه بازداشت آلن آدام رییس بومیان این کشور را شوک آور خواند.

خبرنگاران نخست وزیر کانادا برخورد پلیس با رییس بومیان را شوکه کننده خواند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا تضمینی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به نوشته روز شنبه روزنامه گاردین، آدام رئیس قبیله بومی آتاباسکا چیپوین کانادا است که هفته گذشته خاطرنشان کرد پلیس این کشور وی را کتک زده است.

در ویدئوی منتشر شده، آدام که از رفتار پلیس درمانده شده است، آنها را به آزار خانواده اش پس از جلوگیری از خروج خودرو وی از پارکینگ به دلیل پلاک تاریخ گذشته متهم می نماید.

پلیس کانادا خودروی آدام را پیشتر توقیف نموده بود و بعدا به وی بازگرداند.

این ویدئو همچنین نحوه کتک خوردن آدام از دست پلیس کانادا و برخورد با همسر وی را نشان می دهد.

در همین حال، ترودو با اشاره به ویدئو بازداشت آدام، این اتفاق را به طور جدی زیر سوال برد.

بومیان در کانادا از دیگر رفتارهای پلیس این کشور نیز خشمگین هستند. ترودو گفته است که پلیس کانادا باید به دوربین بدنی مجهز باشد.

درپی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست این کشور، اعتراض های گسترده ای سراسر آمریکا و دنیا را فرا گرفت. فلوید براثر شدت فشار وارده در بیمارستانی در آمریکا جان باخت.

معترضان در شهرهای کانادا نیز خواهان اصلاحات در پلیس آمریکا و خاتمه تبعیض نژادی سیستماتیک شدند. فرانسوا فیلیپ شامپانی وزیر امورخارجه­ کانادا از بهت و وحشت مردم این کشور از انتشار تصاویر بازداشت فلوید در حالی که زانوی پلیس آمریکا بر گردن او قرار داشت، اطلاع داد و توضیح داد: در کانادا نیز به رغم شهرت آن در برخورداری از چندین فرهنگ و مزیت تلقی شدن این تنوع فرهنگی، نژادپرستی سیستماتیک وجود دارد.

وی اضافه نمود: نژادپرستی نظام مند در کانادا، پیغام تاسف باری است که باید ما را علاوه بر انتقاد، به واکنش عملی در برابر آن وادار کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 392

به "خبرنگاران نخست وزیر کانادا برخورد پلیس با رییس بومیان را شوکه کننده خواند" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران نخست وزیر کانادا برخورد پلیس با رییس بومیان را شوکه کننده خواند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر کانادا برخورد پلیس با رییس بومیان را شوکه کننده خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید