خبرنگاران وزارت برق یمن: جان میلیون ها یمنی به دلیل کمبود سوخت در خطر است

به گزارش زنگ قلاب بافی، تهران - خبرنگاران - وزارت برق و انرژی یمن روز شنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که کمبود سوخت در این کشور جان میلیون ها یمنی را با خطر روبرو کرده است.

خبرنگاران وزارت برق یمن: جان میلیون ها یمنی به دلیل کمبود سوخت در خطر است

به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، در بیانیه وزارت برق و انرژی یمن آمده است: کشورهای ائتلاف متجاوز شنیع ترین جنایت ها را طی 6 سال گذشته مرتکب شدند و با آغاز هفتمین سال از تجاوز به یمن کشورهای ائتلاف همچنان بدترین جنایت ها را انجام می دهد و از ورود اقلام مورد نیاز برای نجات جان انسان ها، جلوگیری می کند و با همدستی کشورهای با نفوذ در سازمان ملل متحد و شریک در تجاوز، فجیع ترین جنایت ها را که جهان از زمان جنگ جهانی دوم شاهد آن نبوده است، مرتکب می شود.

وزارت برق یمن نسبت به پیامدهای کمبود سوخت که در تولید انرژی برق استفاده می شود، هشدار داده و افزوده است: با فرا رسیدن فصل تابستان، کمبود سوخت بر بخش بهداشتی و درمانی یمن تأثیر خواهد گذاشت و جان میلیون ها یمنی با شیوع بیماری های واگیردار مانند وبا و مالاریا با خطر مرگ روبرو خواهد شد.

این وزارتخانه همچنین مواضع شرم آور سازمان ملل متحد و کشورهای مدعی حقوق بشر را در قبال بحران یمن را محکوم و شورای امنیت، سازمان ملل متحد و ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا را مسؤول قانونی، اخلاقی و انسانی عواقب توقف فعالیت نیروگاه های برق، مراکز پمپاژ آب، مراکز بهداشتی و سردخانه ها دانست.

وزارت برق و انرژی یمن از سازمان ها و نهادهای بین المللی حقوق بشری و رسانه های محلی و بین المللی خواست تا از مسائل حاشیه ای که از سوی ائتلاف سعودی مطرح می شود، فاصله بگیرند و به مسائلی که زندگی میلیون های یمنی را به خطر می اندازد توجه کنند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که براثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 954

به "خبرنگاران وزارت برق یمن: جان میلیون ها یمنی به دلیل کمبود سوخت در خطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزارت برق یمن: جان میلیون ها یمنی به دلیل کمبود سوخت در خطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید