خبرنگاران وزیر اقتصاد: 85 درصد واردات کشور مربوط به مواد اولیه و واسطه ای است

به گزارش زنگ قلاب بافی، تهران- خبرنگاران- وزیر امور مالی و دارایی گفت: گمرک با تسهیل واردات کالاهای سرمایه ای، واسطه ای و مواد اولیه که حدود 85 درصد واردات کشور را شامل می گردد، نقش ویژه ای در اقتصاد کشور ایفا می نماید.

خبرنگاران وزیر اقتصاد: 85 درصد واردات کشور مربوط به مواد اولیه و واسطه ای است

به گزارش روز سه شنبه وزارت امور مالی و دارایی، فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی پیرامون اقدامات گمرک ایران در مقابله با کرونا و برنامه های گمرک در سال جهش فراوری، اضافه نمود: گمرک توانسته است از تحولات فناورانه و تکنولوژیک خوب استفاده کند، به نحوی که امروز می توان ادعا کرد تجهیز گمرک به مدرن ترین فناوری های روز، این سازمان را در تراز گمرک های پیشرفته جهان قرار داده است.

وزیر امور مالی و دارایی ادامه داد: اجرای سیاست حداقل کردن کنترل های مزاحم و بکارگیری کنترل های غیر مزاحم و هوشمند از سوی گمرک، در کشفیات و مبارزه با قاچاق کالا و همچنین بهبود محیط کسب و کار، مشخص کننده بوده است.

وی با بیان اینکه حداقل کردن کنترل های مزاحم و بکارگیری کنترل های غیر مزاحم و هوشمند، سیاستی است که در گمرک دنبال می گردد، گفت: نمونه آن استفاده از RFID به صورت الکترونیکی است.

وزیر امور مالی و دارایی اضافه نمود: پیگیری این سیاست سبب تسریع و تسهیل ترخیص کالاها از گمرکات کشور شده است و نمونه آن ترخیص کالاها ظرف مدت 48 ساعت است که رتبه کشور را در شاخص های جهانی از جمله در تجارت فرامرزی ارتقاء داده است.

دژپسند گفت : علاوه بر این، گمرک با پیگیری این سیاست، نقش برجسته ای در کشفیات و مبارزه با قاچاق کالا و همچنین بهبود محیط کسب و کار ایفا نموده است.

این نشست با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در محل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار گردید.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 333

به "خبرنگاران وزیر اقتصاد: 85 درصد واردات کشور مربوط به مواد اولیه و واسطه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر اقتصاد: 85 درصد واردات کشور مربوط به مواد اولیه و واسطه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید