خبرنگاران 50 پروژه بهداشتی و درمانی استان اردبیل بهره برداری شد

به گزارش زنگ قلاب بافی، اردبیل- خبرنگاران- 50 پروژه بهداشتی و درمانی استان اردبیل به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان های مختلف این استان به بهره برداری رسید.

خبرنگاران 50 پروژه بهداشتی و درمانی استان اردبیل بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ها را 387 میلیارد ریال اعلام نمود.

دکتر شهرام حبیب زاده، یک واحد مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، 2 واحد خانه بهداشت، 2 واحد پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، سه واحد پایگاه اورژانس جاده ای، نصب و راه اندازی یک دستگاه سی.تی.اسکن 16 مولتی اسلایس، 2 دستگاه سونوگرافی پیشرفته، آندوسکوپی و کولونوسکوپی پیشرفته اطفال، رادیوگرافی دیجیتال و اکوسونو پرتابل را از جمله این پروژه ها ذکر کرد.

وی راه اندازی 28 تخت مراقبت های ویژه با تجهیزات پزشکی کامل در مراکز درمانی استان، تجهیز طبقه سوم دانشکده داروسازی دانشگاه، تجهیز مراکز بیمارستانی استان به تجهیزات اکسیژن ساز، پلاسمافرزیس و مخزن اکسیژن را از جمله پروژه های بهره برداری شده به مناسبت دهه فجر در استان اردبیل اعلام نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان در طول 42 سال گذشته گفت: در این مدت، هشت دانشکده تخصصی، 11 بیمارستان جدید و پنج شبکه بهداشت در سطح استان اردبیل دایر ایجاد شده است.

وی تعداد تخت های بیمارستانی استان اردبیل در سال قبل از انقلاب را کمتر از 500 مورد اعلام نمود و اضافه نمود: هم اکنون این میزان به بیش از 2 هزار و 267 تخت بیمارستانی رسیده است.

دکتر حبیب زاده همچنین با اشاره به فعال شدن 187 تخت در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان برای بستری کردن بیماران در طول سال های پیس از انقلاب گفت: پیش از انقلاب حتی یک تخت ویژه هم در این استان دایر نبود و بیماران به تبریز و یا تهران اعزام می شدند.

وی دایر شدن 151 تخت ویژه دیالیز و نیز نصب 10 دستگاه سی.تی.اسکن، چهار دستگاه ام.آر.آی، 2 دستگاه آنژیوگرافی و 2 دستگاه رادیوتراپی و نیز یک دستگاه سی.تی.آنژیو در مراکز درمانی استان را از جمله دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی ایران در استان اردبیل در طول 42 سال گذشته ذکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین ایجاد 27 پایگاه اورژانس شهری و 31 پایگاه اورژانس جاده ای و نیز 15 اورژانس بیمارستانی جدید در مراکز درمانی استان را از جمله سایر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در بخش بهداشت و درمان استان اردبیل اعلام نمود.

وی دایر شدن 159 داروخانه جدید، افزایش تعداد پزشکان عمومی فعال در استان اردبیل به میزان بیش از 820 نفر، پزشکان متخصص به تعداد 400 نفر و پزشکان فوق تخصص به 53 نفر را از جمله خدمات و دستاوردهای این حوزه در چهار دهه گذشته بیان کرد.

دکتر حبیب زاده همچنین افزایش تعداد دندانپزشکان به تعداد 253 نفر، آزمایشگاه های تشخیصی و طبی به تعداد 45 واحد، رادیولوژی به تعداد 56 واحد و نیز دایر شدن یک واحد بیمارستان صحرایی، 2 واحد مرکز درمان ناباروری و 17 کلینیک تخصصی دانشگاه را از جمله خدمات نظام جمهوری اسلام در بخش بهداشت و درمان در استان اردبیل ذکر کرد.

وی همچنین گفت: در طول سال های پس از انقلاب، 77 واحد مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی جدید در استان اردبیل به همراه 2 واحد آموزشگاه بهورزی، 462 خانه بهداشت، 99 پایگاه بهداشت و 9 مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و ایدز در سطح استان اردبیل راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به فعال سازی دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده های تخصصی در سطح استان در چهار دهه گذشته اضافه نمود: در این مدت هشت دانشکده تخصصی بهداشت و درمان در استان دایر شده و هم اکنون نزدیک سه هزار و 800 دانشجو در این دانشکده ها در 40 رشته تخصصی مشغول تحصیل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 878

به "خبرنگاران 50 پروژه بهداشتی و درمانی استان اردبیل بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 50 پروژه بهداشتی و درمانی استان اردبیل بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید