دیلی استار: ایران و لبنان شانس یکسانی برای قهرمانی داشتند

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران : روزنامه دیلی استار چاپ لبنان، شانس رجحان دو تیم ایران و لبنان در فینال مسابقات بسکتبال غرب آسیا را یکسان دانست.

دیلی استار: ایران و لبنان شانس یکسانی برای قهرمانی داشتند

به گزارش خبرنگاران، دیلی استار نوشت: ایران برای ششمین بار با پیروزی 100 بر 86 مقابل لبنان به مقام قهرمانی مسابقات بسکتبال غرب آسیا رسید. هر دو تیم بعد از دو پیروزی مقابل عراق و اردن، شانس یکسانی برای قهرمانی داشتند اما این ایران بود که بازی را با فزونی آغاز کرد.

تیم لبنان که یک بازی نزدیک را 24 ساعت قبل از ملاقات فینال از اردن برده بود کوشش زیادی کرد تا مقابل ایرانی که اصغر کاردوست را داشت، بازی خوبی ارائه دهد. صمد نیکخواه بهرامی نیز از عوامل فزونی 14-4 ایران در اوایل کوارتر اول بود.

بازیکن آمریکایی تیم لبنان، ریشان تریگ به یاری فادی الخطیب، اختلاف دو نیمه را در سرانجام کوارتر اول به 4 امتیاز رساندند. تری 12 امتیاز از 29 امتیاز خود را در کوارتر اول بازی فینال گرفت.

فزونی تیم ایران با بازی خوب صمد نیکخواه و بازیکن 20 ساله این تیم، امیر صدیقی ادامه داشت تا اینکه قهرمان دو دوره مسابقات قهرمانی آسیا، با حساب 45-33 به رختکن رفت.

تیم لبنان در نیمه دوم از موقعیت هایش بهتر استفاده کرد به طوری که در ثانیه های آخر بازی، دو تیم مساوی شدند. خطیب و تری علاوه بر 57 امتیازی که برای لبنان کسب کردند از بازیکنان ایرانی، چندین خطا نیز گرفتند. صمد نیکخواه به خاطر همین خطاها نتوانست در وقت اضافه برای تیمش بازی کند.

در این شرایط به نظر می رسید که لبنان کار سختی برای قهرمانی در وقت اضافه نداشته باشد اما ناگهان جهت بازی به سود ایران عوض شد و در حالی که تیم ایران در وقت اضافه 20 امتیاز گرفته بود، لبنان فقط 6 پوئن کسب کرد!

نیکخواه برای ایران 26 امتیاز و اصغر کاردوست و امیر صدیقی 22 و 13 امتیاز برای ایران کسب کردند. در طرف مقابل هم تری 29 امتیاز و 8 ریباند و فادی خطیب 28 امتیاز و 9 برای لبنان کسب کردند.

این ششمین قهرمانی ایران در مسابقات غرب آسیا بعد از سال های 2002، 2004، 2005، 2010 و 2011 بود، در حالیکه لبنان در سال های 2000، 2008 و 2012 جام قهرمانی را بالای سر برده بود.

تیم های ایران، لبنان و اردن از این مسابقات، جواز حضور در رقابت های جام ملت های آسیا را بدست آوردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 190

به "دیلی استار: ایران و لبنان شانس یکسانی برای قهرمانی داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیلی استار: ایران و لبنان شانس یکسانی برای قهرمانی داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید