رئیس مرکز تحقیقات گامالیا: واکسن کرونا در شکل قطره بینی سال آینده ثبت می گردد

به گزارش زنگ قلاب بافی، رئیس مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا گفت: در حال حاضر، آزمایشات پیش بالینی واکسن کرونا در شکل قطره بینی در حال برگزاری است.

رئیس مرکز تحقیقات گامالیا: واکسن کرونا در شکل قطره بینی سال آینده ثبت می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از تاس، الکساندر الکساندر گینسبورگ، رئیس مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا گفت: در حال حاضر، آزمایشات پیش بالینی واکسن کرونا در شکل قطره بینی در حال برگزاری است.

الکساندر گینزبورگ، رئیس این مرکز به تاس گفت: اگر آزمایش های بالینی برنامه ریزی شده برای 2021-2022 موفقیت آمیز باشد، روسیه ممکن است واکسن بینی علیه کووید 19 را که توسط مرکز تحقیقات گامالیا برای اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی ساخته شده در سال 2022 ثبت کند.

این متخصص اپیدمیولوژی با تاکید بر این که این واکسن به صورت قطره بینی، حتی عوارض جانبی جزئی ایجاد نمی نماید، اضافه کرد: این واکسن برای استفاده موضعی است و حتی باعث عوارض جانبی جزیی نشده و منجر به بالا رفتن درجه حرارت بدن نیر نمی گردد.

رئیس مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا ادامه داد: این مرکز در زمینه های مختلفی در زمینه ایجاد و بهبود واکسن کووید 19 کار می نماید. یکی از زمینه ها ایجاد واکسن به شکل قطره بینی است؛ در حال حاضر آزمایشات پیش بالینی این واکسن برگزار می گردد؛ ما برای آغاز آزمایشات بالینی در اواخر سال جاری یا اوایل سال 2022 به همراه برنامه ریزی ثبت نام برای نتایج آزمایشات در همان سال برنامه ریزی می کنیم.

پیش از این، گینزبورگ اطلاع داده بود که تا به امروز برنامه ریزی شده است که واکسن بینی دو بار استفاده گردد، اما نسخه یک دز آن نیز امکان پذیر است؛ ضمن اینکه یکی از مزایای اصلی چنین واکسنی کمبود عوارض جانبی بالقوه است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1068

به "رئیس مرکز تحقیقات گامالیا: واکسن کرونا در شکل قطره بینی سال آینده ثبت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مرکز تحقیقات گامالیا: واکسن کرونا در شکل قطره بینی سال آینده ثبت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید