رولاند گاروس 2020؛ نادال برای سیزدهمین بار قهرمان رولاند گاروس شد

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرگزاری خبرنگاران- رافائل نادال با شکست 0-3 نواک جوکوویچ، برای سیزدهمین بار قهرمان رولاند گاروس شد و بیستمین عنوان خود در گرند اسلم را به دست آورد.

رولاند گاروس 2020؛ نادال برای سیزدهمین بار قهرمان رولاند گاروس شد

به گزارش خبرنگاران، در فینال مسابقات اوپن فرانسه، این رافائل نادال بود که با ارائه نمایشی بی نقص، 0-3 از سد مرد شماره یک تنیس جهان، نواک جوکوویچ گذشت و ضمن سیزدهمین قهرمانی در رولاند گاروس، به بیستمین قهرمانی خود در مسابقات گرند اسلم رسید. نادال بازی را طوفانی شروع کرد و همان ابتدای کار توانست جوکوویچ را بریک کند. مرد شماره 2 تنیس جهان که در یکی از بهترین فرم هایی که از او دیده ایم بود، در ادامه نه تنها تمام گیم های خود را گرفت، بلکه 2 بار دیگر نیز جوکوویچ را بریک کرد تا با ثبت نتیجه ای تاریخی، ست اول را 0-6 از حریف صرب خود ببرد و او را اصطلاحا بیگل کند.

بعد از مسترز رم سال 2019، این دومین باری است که رافائل نادال توانست جوکوویچ را بیگل کند. جوکوویچ هیچگاه در فینال گرند اسلم ها بیگل نشده بود که نادال پیروز به انجام این کار فوق العاده شد. ست دوم نیز دست کمی از از ست اول نداشت و تفاوت آن این بود که نادال دو بار توانست حریف خود را بریک کند و جوکوویچ نیز 2 گیم سرویس خود را گرفت. نادال که بسیار سرحال نشان داد و فورهندهای کوبنده ای به نمایش گذاشت، توانست این ست را نیز 2-6 برای خود کند تا کار را در مجموع 0-2 کند.

ست سوم بازی نزدیک ترین ست این مسابقه بود. در این ست رافائل نادال بار دیگر توانست جوکوویچ را بریک کند اما مرد شماره یک تنیس پایان توانست برای اولین بار در این بازی نادال را بریک کند تا بازی مساوی شود. در ادامه هر تنیسور گیم خودش را گرفت تا نادال بار دیگر و این بار در گیم ششم جوکوویچ توانست او را بریک کند و سپس با برتری در گیم سرویس خودش، 5-7 در این ست نیز به برتری برسد تا 0-3 کار را تمام کند.

رافائل نادال اکنون 20 عنوان گرند اسلم در کارنامه دارد که او را در کنار راجر فدرر، رکورددار قهرمانی در این مسابقات می کند. نادال با این پیروزی، صدمین پیروزی خود در صد و دومین بازی اش در رولاند گاروس را به ثبت رساند. نادال تا به حال در فینال رولاند گاروس شکست نخورده است. نادال اکنون برای سومین بار توانست 4 سال متوالی قهرمان رولاند گاروس شود. نادال تنها تنیسوری است که 10 بار نواک جوکوویچ را در مسابقات گرند اسلم شکست می دهد. او همچنین تنها تنیسوری است که 5 بار در فینال جوکوویچ را شکست می دهد. نادال همچنین حالا تنها تنیسور تاریخ است که 4 قهرمانی بدون واگذار کردن حتی یک ست در کارنامه اش به ثبت رسانده است.

رافائل نادال با فتح سیزدهمین عنوان خود در رولاند گاروس، به رکورد 20 قهرمانی راجر فدرر در مسابقات گرند اسلم رسید. به همین مناسبت نگاهی داریم به رکوردداران کسب گرند اسلم تنیس. گرند اسلم ها معتبرترین مسابقات جهانی تنیس هستند. این مسابقات از لحاظ امتیاز و جایزه نقدی، ارزشمندترین مسابقات فصل تنیس محسوب می شوند. در سال 4 گرند اسلم برگزار می شود که به ترتیب اوپن استرالیا، اوپن فرانسه (رولاند گاروس)، ویمبلدون و اوپن آمریکا هستند. اوپن های استرالیا و آمریکا روی سطح هاردکورت برگزار می شوند، رولاند گاروس روی خاک رس است و ویمبلدون تنها مسابقه معتبر سال است که روی چمن انجام می گیرد. تا به حال تنها 8 تنیسور توانسته اند که تعداد قهرمانی های خود در این مسابقات را دو رقمی کنند.

اگر تنها دوران معاصر تنیس که از سال 1968 به بعد را شامل می شود در نظر بگیریم، جیمی کانرز، پیت سمپراس و راجر فدرر هر سه با 5 قهرمانی، رکوردداران قهرمانی در گرند اسلم اوپن آمریکا به شمار می فرایند. تا به امروز تنها 8 تنیسور در هر 4 گرند اسلم به قهرمانی رسیده اند. تا به حال هیچ تنیسوری نتوانسته در تمام 4 گرند اسلم حداقل 2 بار قهرمان شود. دان باج با 22 سال و 257 روز، جوان ترین تنیسوری است که قهرمانی در تمام گرند اسلم ها را تجربه کرده است.

اگر فرمت فعلی مسابقات را حساب کنیم، رافائل نادال با 24 سال و 101 روز، جوان ترین تنیسوری است که در تمام گرند اسلم ها به قهرمانی رسیده است. تا به امروز تنها 2 تنیسور در یک سال میلادی پیروز به کسب تمام گرند اسلم ها شده اند؛ دان باج در سال 1938 و راد لیور در سال های 1962 و 1969. بیشترین قهرمانی متوالی در مسابقات گرند اسلم نیز مربوط به دان باج آمریکایی است با کسب 6 عنوان از سال 1937 تا سال 1938.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 668

به "رولاند گاروس 2020؛ نادال برای سیزدهمین بار قهرمان رولاند گاروس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رولاند گاروس 2020؛ نادال برای سیزدهمین بار قهرمان رولاند گاروس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید