رویترز: تولید اوپک به 25.5 میلیون بشکه رسیده است

به گزارش زنگ قلاب بافی، 13 عضو اوپک در ماه می روزانه 25.52 میلیون بشکه نفت تولید کردند. این رقم 280 هزار بشکه نفت در روز از ماه آوریل بیشتر است.

رویترز: تولید اوپک به 25.5 میلیون بشکه رسیده است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، از آنجاییکه سازمان اوپک توافق کردند تا بر اساس توافق با هم پیمانانشان، افزایش تولید داشته باشند، میزان تولید این سازمان در ماه می بالا رفت.

اما کاهش صادرات ایران و کاهش داوطلبانه اعضای آفریقایی این گروه، این افزایش را محدود کرد.

بر اساس بررسی رویترز، 13 عضو اوپک در ماه می روزانه 25.52 میلیون بشکه نفت تولید کردند. این رقم 280 هزار بشکه نفت در روز از ماه آوریل بیشتر است.

تولید این سازمان از ژوئن 2020 به جز ماه فوریه، هر ماه افزایش یافته است.

با امید به بهبود تقاضا در جهان، اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس تصمیم گرفتند از ابتدای ماه می، افزایش تولید داشته باشند.

این گروه دیروز دیدار کردند و توافق شد تا برنامه افزایش تولید خود را ادامه دهند.

توافق اوپک پلاس به اوپک اجازه می داد تا در ماه می روزانه 277 هزار بشکه در روز به تولید خود بیفزاید بعلاوه عربستان هم متعهد شده بود تا 250 هزار بشکه نفت در روز به عنوان بخشی از برنامه افزایشی تدریجی تولید خود و جبران کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه اش در ماه های فوریه، مارس و آوریل، افزایش تولید داشته باشد.

اما کاهش تولید کشور های دیگر، این اقدامات را جبران کرده و هنوز میزان تولید این گروه کمتر از میزان توافق است.

میزان پایبندی اوپک پلاسی ها به توافق کاهش تولید در ماه می 122 درصد و در ماه آوریل 123 درصد بود.

بیشترین افزایش در ماه می متعلق به عربستان با 340 هزار بشکه در روز بوده است.

عراق، دومین کشوری است که بیشترین افزایش را به خود اختصاص داده است. این کشور 70 هزار بشکه در روز بیش از سهمیه خود افزایش تولید داشته است.

به نوشته این گزارش، ایران که در نظر دارد علی رغم تحریم های آمریکا میزان صادرات خود را افزایش دهد، در ماه می به علت تقاضای کمتر در چین، صادرات کمتری داشته است.

به گزارش فارس، اوپک پلاس توافق کردند تا برنامه افزایش تدریجی موجود برای تولید نفت را ادامه دهند، زیرا میان بهبود تقاضا و احتمال افزایش عرضه ایران توازن وجود دارد.

به نوشته رویترز، از آنجایی که پیش بینی می شد تقاضا افزایش یابد، کشور های عضو اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در ماه آوریل تصمیم گرفتند تا در بازه ماه می تا جولای، 2.1 میلیون بشکه در روز به میزان تولید خود بیفزایند.

از زمان این تصمیم، قیمت نفت افزایش یافته و تا این زمان از سال جاری بیش از 30 درصد تقویت شده است. با این حال، احتمال بازگشت نفت ایران فرایند افزایشی را تاحدی محدود کرد.

دیروز قیمت نفت به بالای 71 دلار در هر بشکه رسید.

لوئیس دیکسون، تحلیلگر بازار نفت در موسسه ریستارد انرژی گفت: قیمت نفت امروز افزایش یافت، زیرا بازار به میزان زیادی در مورد اینکه تقاضا به انتهای کانال فرایند بهبود از چین تا آمریکا می رسد، مطمئن است.

به گفته منابع آگاه در اوپک پلاس، کارشناسان این گروه، با توجه به فرایند بهبود جهان در کنترل همه گیری کرونا، پیش بینی های قبلی برای یک جهش قابل توجه 6 میلیون بشکه ای (روزانه) برای تقاضای نفت در سال 2021 را تایید کردند.

اوپک پلاس، سال گذشته با سقوط تقاضا به هنگام شیوع کرونا، میزان تولید خود را روزانه 9.7 میلیون بشکه کاهش داد که رکوردی بی سابقه محسوب می شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1097

به "رویترز: تولید اوپک به 25.5 میلیون بشکه رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: تولید اوپک به 25.5 میلیون بشکه رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید