صادرات توامان نفت ایران از خلیج فارس و دریای عمان در 1400

به گزارش زنگ قلاب بافی، رئیس جمهوری با بیان اینکه صادرات نفت ایران از سال جاری به بعد توامان از خلیج فارس و دریای عمان انجام می گردد، تاکید نمود: آنهایی که اهل سیاست، استراتژی و مسائل امنیت ملی هستند می دانند که معنای این حرف چیست و تا چه حد طرح انتقال نفت خام گوره - جاسک مهم است.

صادرات توامان نفت ایران از خلیج فارس و دریای عمان در 1400

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی امروز (پنج شنبه، پنجم فرودین ماه 1400) در آیین افتتاح طرح های ملی مناطق آزاد و ویژه مالی کشور اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که مراسم افتتاح پنج شنبه ها را در سال 1400 شروع کردیم. انشاءالله تا آخرین فرصت این دولت که مصادف با عیدسعید غدیرخم (هفتم مردادماه) است این افتتاح ها را ادامه خواهیم داد. این افتتاح ها علامت بسیار خوبی هم به عنوان فراوری و نشاط ملی و هم شکست تحریم دشمنان است.

وی با بیان اینکه 58 برنامه در سال 99 داشتیم و امروز پنجاه و نهمین افتتاح پنجشنبه هاست و امیدواریم تا سرانجام دولت بتوانیم این افتتاح ها را ادامه دهیم، توضیح داد: طرح های بسیار مهم و بزرگی را در سال 99 افتتاح کردیم. پالایشگاه های مهم، پتروشیمی، انواع طرح های آبی-خاکی و همچنین حدود 52 سد در طول دولت افتتاح شده که تا سرانجام این دولت به 57 سد می رسد.

رئیس جمهوری به افتتاح دو طرح بسیار بزرگ در ماه های آینده در همین دولت اشاره نمود و گفت: یک طرح بزرگ که دیروز هم ویدئوکنفرانسی با مسئولین پروژه صحبت کردیم، طرحِ انتقال نفت گوره - جاسک است که با هزار کیلومتر لوله گذاری بخشی از صادرات نفت ما از خلیج فارس به دریای عمان منتقل می گردد و این بسیار مهم است. در تاریخ ایران این نخستین بار است که دولتی این افتتاح بزرگ و بزرگ را در سال 1400 انجام می دهد و آن اینکه از سال جاری به بعد صادرات نفت ایران توامان از خلیج فارس و دریای عمان انجام می گردد.

روحانی با بیان اینکه آنهایی که اهل سیاست، استراتژی و مسائل امنیت ملی هستند می دانند که معنای این حرف چیست و تا چه حد این طرح مهم است، توضیح داد: از شروع دولت یکی از تاکیدهای من به وزیر نفت این بود که چنین طرحی را به ثمر برسانیم. در تحریم گرفتار مساله ای شدیم و آن این بود که لوله های 42 اینچی که برای این کار لازم بود و دارای ویژگی های خاصی بودند، به ما نمی دادند و دچار مشکل شدیم. الحمدالله توانستیم این لوله ها را در داخل فراوری کنیم و این گره در سال 99 باز شد و این طرح سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که امروز شاهد افتتاح چند پروژه مهم در مناطق آزاد و یک منطقه ویژه مالی بودیم. پنج هزار و 800 میلیارد تومان ارزش پروژه هایی بود که افتتاح شد و بیش از 5 هزار نفر را مشغول به کار می نماید که نشان از اهمیت فراوری و اشتغال برای ما است، بخصوص سال جاری که ادامه جهش فراوری در پی پشتیبانی از فراوری، برطرف موانع است که این راه را ادامه می دهیم.

رئیس جمهوری با اشاره به نام گذاری شعار سال جاری گفت: ما نمی گذاریم شعار سال جاری در حد نام گذاری باقی بماند و در عمل در سراسر ایران آن را مجسم خواهیم کرد و تا سرانجام این دولت کوشش خود را انجام می دهیم، انشالله دولت های بعدی هم همین راه را ادامه خواهند داد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 956

به "صادرات توامان نفت ایران از خلیج فارس و دریای عمان در 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات توامان نفت ایران از خلیج فارس و دریای عمان در 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید