صفر تا صد نحوه انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد ، چطور کد دسترسی بگیریم؟

به گزارش زنگ قلاب بافی، از آنجایی که انتخاب رشته کنکور دکتری 1400 دانشگاه آزاد به صورت جداگانه از دانشگاه های دولتی سراسر کشور برگزار می شود، به چگونگی ثبت این انتخاب ها پرداختیم.

صفر تا صد نحوه انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد ، چطور کد دسترسی بگیریم؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، از آنجایی که انتخاب رشته کنکور دکتری 1400 دانشگاه آزاد به صورت جداگانه از انتخاب رشته دانشگاه های دولتی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد بر آن شدیم تا برای راحتی داوطلبان چگونگی انتخاب رشته این دانشگاه را به طور کامل شرح دهیم.

زمان انتخاب رشته دکتری آزاد از روز سه شنبه 31 فروردین ماه در سایت مرکز سنجش و پذیرش به نشانی azmoon.iau.ac.ir آغاز شده و داوطلبان به مدت یک هفته یعنی تا هشتم اردیبهشت ماه فرصت دارند مطابق با دفترچه راهنمای انتخاب رشته (مندرج در همین سایت مرکز سنجش) و علاقمندی های خود حداکثر 80 کدرشته محل را در فرم مربوطه ثبت و کدرهگیری دریافت کنند.

در این خصوص لازم است ابتدا داوطلبان کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد خود را از انتهای کارنامه کنکور دکتری 1400 که در سایت سازمان سنجش آموزش کشور مشاهده کرده اند، برداشته و بعد از ورود به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد این کد هفت رقمی را وارد کنند.

آنگاه داوطلبان ملزم به پرداخت 83 هزار تومان از طریق درگاه های پرداخت عضو شبکه شتاب خواهند و بعد از ان امکان ثبت کدرشته محل های داوطلبان فراهم می شود.

مجاز شدگان به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب حداکثر 80 کدرشته محل اقدام کنند. محدودیتی برای دعوت به مصاحبه شدن وجود ندارد و ممکن است یک داوطلب حدنصاب قبولی تمام دانشگاه هایی که در فرم انتخاب رشته، انتخاب کرده است را کسب کند پس بهتر است انتخاب ها بر اساس علاقه دسته بندی شوند.

تمامی افرادی که در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 شرکت کردند بعد از ثبت کدرشته محل های انتخابی خود، باید رسید انتخاب رشته خود را دریافت کنند. بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته، داوطلبان باید منتظر اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دانشگاه آزاد باشند.

آن زمان می توانند در ارتباط با چگونگی سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد تحقیق کنند و خود را برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1400 آماده سازند. بعد از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه، هر فرد با توجه به این که حدنصاب کدام دانشگاه ها را کسب کرده، به مصاحبه دعوت خواهد شد و می بایست با دنبال کردن اطلاعیه های مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از تاریخ و نحوه مصاحبه دکتری این دانشگاه مطلع شود.

در روز مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد بسته به این که مصاحبه به صورت مجازی برگزار خواهد شد یا حضوری، داوطلبان می بایست به محل مقرر برای مصاحبه مراجعه کرده و مدارک و سوابق آموزشی و علمی - پژوهشی خود را به همراه داشته باشند.

لازم به ذکر است که نتایج دعوت به مصاحبه و حتی پذیرش نهایی داوطلبان دکتری در دانشگاه آزاد به صورت جداگانه از نتایج انتخاب رشته دکتری 1400 سازمان سنجش اعلام می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1038

به "صفر تا صد نحوه انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد ، چطور کد دسترسی بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد نحوه انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد ، چطور کد دسترسی بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید