بازسازی آپارتمان: فاز دوم بازسازی کاروانسرای البرز در قم به انتها رسید

به گزارش زنگ قلاب بافی، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارشات بدست رسیده، فاز دوم بازسازی کاروانسرای البرز در قم به انتها رسید.

بازسازی آپارتمان: فاز دوم بازسازی کاروانسرای البرز در قم به انتها رسید

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

عمار کاوسی اظهار کرد: بازسازی فاز دوم کاروانسرای البرز با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارت اضطراری استان انجام شد.

معاون میراث فرهنگی قم بیان نمود: اصلی ترین مصالح بکار رفته در کاروانسرای البرز آجر است و در قسمت زیرسازی دیوار ها از سنگ استفاده شده است که به علت بارندگی، قسمت هایی از کاروانسرا تخریب شده بود که بازسازی اضطراری از این اثر تاریخی ضروری به نظر می رسید.

کاوسی با بیان اینکه بنا های تاریخی هویت و اصول زندگی و فرهنگ مردم هر دوره را نشان می دهند، ادامه داد: با توجه به اقبال مردم در استفاده از بنا های سنتی میتوان با احیای این بناها به مراکز خدماتی و تفریحی ضمن احیای هویت گذشته گامی در جهت رونق گردشگری برداشت.

او گفت: کاروانسرای البرز مربوط به دوره قاجار است و در بخش مرکزی قم و در روستای البرز واقع شده است، این اثر تاریخی در سال 1383 با شماره 11081 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1308

به "بازسازی آپارتمان: فاز دوم بازسازی کاروانسرای البرز در قم به انتها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: فاز دوم بازسازی کاروانسرای البرز در قم به انتها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید