لوزان مقر کمیته بین المللی المپیک - سوئیس

به گزارش زنگ قلاب بافی، لوزان چهارمین شهر بزرگ سوئیس است. این شهر دارای یک سیستم مترو 28 ایستگاهی است و کوچکترین سیستم حمل و نقل سریع در دنیا است .

لوزان مقر کمیته بین المللی المپیک - سوئیس

لوزان یک شهرستان در بخش فرانسوی زبان از کشور سوئیس، و پایتخت استان کانتون وو است. این شهرستان بر روی سواحل دریاچه ژنو واقع شده است.

لوزان 62 کیلومتری شمال شرق ژنو واقع شده است. این شهر در کناره دریاچه ژنو در غرب سوئیس و رودرروی بخش اویان فرانسه قرار گرفته است.

لوزان بر روی سه تپه ساخته شده و به شهر فراز و نشیب معروف شده است. در فصل پاییز هر سال بازار مکاره سوئیس غربی در این شهر برپا می گردد و از بسیاری از کشورها برای تماشای آن به لوزان می فرایند.

آکادمی حرفه ای انجمن مهمانخانه داری سوئیسی که در سال 1893 تأسیس شده، در این شهر است.

تمرکز لوزان بر ورزش بین المللی است ومقر کمیته بین المللی المپیک در این شهر واقع شده است. و از سال 1994 آن را بعنوان پایتخت المپیک به رسمیت می شناسند.و دادگاه داوری ورزشی و بعضی از 55 انجمن ورزشی بین المللی در این شهر است.

موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان یکی از دو دانشگاه پلی تکنیک فدرال سوییس است و در شهر لوزان سوییس واقع شده است. این دانشگاه بر پایه رده بندی QS به طور کلی در رتبه هشتم در اروپا و هفدهم در دنیا واقع شده است.

منبع: سفرگو
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 94

به "لوزان مقر کمیته بین المللی المپیک - سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوزان مقر کمیته بین المللی المپیک - سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید