محل زندگی حاکم دبی کجاست؟

به گزارش زنگ قلاب بافی، خانه شیخ سعید

در انتهای شینداگای نهر دبی، محل اقامت رسمی شیخ سعید آل مکتوم، حاکم دبی (1912-1958) و پدر بزرگ حاکم حاضر، شیخ مکتوم بن راشد آل مکتوم، با افتخار دوباره بازسازی شده است. این خانه که به سال 1896 بر میگردد، امروزه دارای مجموعه نادری از عکس های تاریخی، سکه ها، تمبرها و اسنادی است که تاریخ دبی را ثبت می نماید. برای آشنایی با این خانه خبرنگاران را همراهی کنید.

محل زندگی حاکم دبی کجاست؟

تاریخچه

خانه شیخ سعید یک اثر تاریخی ملی است که مشرف به دهانه نهر در شینداگا می باشد. این ساختمان با ابهت که قدمت آن به سال 1896 برمی شود زمانی مقر دولت محلی و هسته سازمان های سیاسی و اجتماعی روز و محل اقامت رسمی شیخ سعید آل مکتوم، پدر مرحوم شیخ راشد بن سعید آل مکتوم، معمار دبی مدرن، و پدربزرگ حاکم حاضر، شیخ مکتوم بن راشد آل مکتوم بود.

خانه شیخ سعید آل مکتوم که یکی از قدیمی ترین خانه های مسکونی در شهر است به اواخر قرن 19 برمی شود.

هنگامی که خانواده آل مکتوم برای اولین بار در این خانه زندگی می کردند این خانه نماهای پانورامای بی نظیر از خلیج فارس را به رخ می کشید و شیخ دبی می توانست روزانه پیشرفت کشتی سازی را نظارت کند؛ با این حال، توسعه قابل توجه در طول خط ساحلی در سال های اخیر این نماها را کاهش داده است.

پروژه بازسازی بلند پروازانه که در سال 1986 شروع شد به خاطر حفاظت از ساختمان های میراثی، برنده جایزه مورد آرزو از سازمان شهرهای عربی شد. امروزهاین ساختمان که به طور کامل به شکوه سابق خود بازسازی شده است دارای نمایشگاه قابل توجه از عکس ها، نقاشی، چاپ سنگی و اشیاء هنری است که به وضوح توسعه اولیه امارت را به تصویر می کشد. برای کسانی که به تاریخ، فرهنگ و معماری عربستان علاقه دارند خانه شیخ سعید ارزش بازدید را دارد.

معماری

خانه شیخ سعید که نمونه ای از معماری عربی اواخر قرن نوزدهم است مثال خوبی از هنر اسلامی و طراحی ساختمان است. سقف طاقی بلند، درگاه قوسی، تاق نمای مجسمه ای پنجره ها برآمدگی و جداره های داربستی نفیس که در اواخر دهه 1800 مد بود، این ساختمان دو طبقه تاریخی را معین می نماید. طبقه فوقانی، با اتاق خواب های بسیار و بالکن هایی که رو به نهر است نمای تماشایی از افق شهر ارائه می نماید. نمای خانه به وسیله آنچه که شاید اولین شکل تهویه مطبوع در دنیا است، پوشیده شده است- چهار برج بادی زیبا (Barjeel) که ابزار سنتی خنک کننده داخلی در طول ماه های شرجی تابستان بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1400

به "محل زندگی حاکم دبی کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محل زندگی حاکم دبی کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید