مقاله: آشنایی با سنگ مرمر و مرمریت، مزایا، معایب و تفاوات آنها

به گزارش زنگ قلاب بافی، سنگ مرمر می تواند از کلسیت، دولومیت، مهمیت و آراگونیت تشکیل شده باشد. بنابراین مرمر الزاماً همان آراگونیت نیست.

مقاله: آشنایی با سنگ مرمر و مرمریت، مزایا، معایب و تفاوات آنها

در فرایند کارائی چشمه های آب گرم، اگر افت دمای آب کند باشد، آراگونیت بوجود می آید و اگر افت دما به تندی صورت گیرد، تراورتن تشکیل می گردد. سنگ حاصل از آراگونیت مرمر می گویند. نام تجاری مرمر، انیکس می باشد و به رنگ های سبز, لیمویی، زرد کهربایی، سفید شیری، عسلی تیره و قهوه ای دیده می گردد.

مرمریت سنگی با منشاء رسوبی می باشد که حاصل تراکم ناشی از فشار طبقات رویی میباشد که ممکن است دگرگرونی ضعیفی هم درآن مشاهده گردد.

مرمریت اصطلاح تجاری بوده و تقریباً مخصوص ایران می باشد. مرمریت ها یا سنگهای آهکی متراکم حاصل تراکم رسوبات کربنات کلسیم یا آراگونیت ناشی از فشار طبقات رویی می باشند که بعضاً آثار دگرگونی ضعیفی هم در آنها مشاهده می گردد.

مرمریت به خاطر زیبایی، استحکام و مقاومت در برابر آتش و فرسایش، سنگی با ارزش به تعداد می رود. ایرانیان و یونانیان باستان در بناها و مجسمه های خود از این سنگ استفاده های فراوانی می بردند. در مقایسه با تراورتن، سنگ مرمریت به دلیل برخورداری از سختی بیشتر و تخلخل کمتر برای استفاده در نماهای داخلی و خارجی کاربرد بیشتری دارد.

منبع مقاله: آشنایی با سنگ مرمر و مرمریت، مزایا، معایب و تفاوات آنها

انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1239

به "مقاله: آشنایی با سنگ مرمر و مرمریت، مزایا، معایب و تفاوات آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با سنگ مرمر و مرمریت، مزایا، معایب و تفاوات آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید