نماینده عراقی: امنیت کشورمان هرگز از عقب نشینی آمریکا متاثر نخواهد شد

به گزارش زنگ قلاب بافی، عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق افزایش حملات هسته های خفته داعش در عراق طی چند هفته اخیر را به دلیل سوء استفاده تروریست ها از مشغولیت بخش اعظم نیروهای امنیتی به مبارزه با کرونا دانست.

نماینده عراقی: امنیت کشورمان هرگز از عقب نشینی آمریکا متاثر نخواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عضو مجلس عراق هر گونه ارتباط میان عقب نشینی نظامیان آمریکایی از بعضی پایگا ه هایشان در عراق با افزایش حملات عناصر به جامانده داعش در بعضی استان ها را تکذیب کرد.

فالح الزیادی عضو کمیته امنیت مجلس عراق گفت که گروهک تروریستی داعش پس از شکست خود در عراق به غارها و مخفیگاه های خود در مناطق صعب العبور پناه آورده است حتی آن موقع هم که نیروهای ائتلاف از پایگاه های نظامی خود عقب نشینی نکرده بودند.

الزیادی در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: تحرکات عناصر داعش در بعضی مناطق عراقی گهگاه رو به افزایش نهاده است و البته این حملات حتی قبل از عقب نشینی نیروهای ائتلاف ادامه داشت.

این عضو مجلس عراق تاکید نمود: نیروهای عراقی قادر به تامین امنیت عموم مناطق عراق هستند و هرگز از عقب نشینی نیروهای آمریکایی متاثر نخواهند شد.

الزیادی ادامه داد: مشغولیت نیروهای امنیتی و واحدهای نظامی به شرایط سلامت و عملیات مربوط به قانون منع آمد و شد به دلیل مقابله با شیوع کرونا منجر به افزایش تحرکات داعش در بعضی مناطق شده است.

عناصر تروریستی در هفته های اخیر حملات پراکنده خود را علیه نیروهای امنیتی عراق به خصوص در استان های دیالی، صلاح الدین و الانبار افزایش داده است.

نیروهای الحشد الشعبی با همکاری ارتش عراق از بامداد پنجشنبه گذشته (9 آوریل)، عملیات امنیتی گسترده را با نام ابطال النصر در مناطق مرزی غرب و جنوب غربی استان الانبار (غرب عراق) شروع و هدف از آن را تامین امنیت مرزهای غربی عراق و مناطق صحرایی در بخش جنوب غربی استان الانبار اعلام کردند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 348

به "نماینده عراقی: امنیت کشورمان هرگز از عقب نشینی آمریکا متاثر نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: امنیت کشورمان هرگز از عقب نشینی آمریکا متاثر نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید