نیکاراگوئه: دولت آمریکا بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی است

به گزارش زنگ قلاب بافی، رئیس جمهور نیکاراگوئه با انتقاد از سیاست های توسعه طلبانه آمریکا، دولت این کشور را بزرگترین ناقض قوانین بین المللی برشمرد.

نیکاراگوئه: دولت آمریکا بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، رئیس جمهور نیکاراگوئه روز یکشنبه در مراسمی با گرامیداشت هشتاد و ششمین سالگرد درگذشت آگوستو سزار ساندینو رهبر انقلاب این کشور، به انتقاد از سیاست های خصمانه دولت آمریکا علیه کشورش پرداخت.

به نوشته وبگاه رادیو هاوانا، دانیل اورتگا در سخنرانی خود با نکوهش اقدامات دولت آمریکا علیه کشورش گفت: نیکاراگوئه قربانی سیاست های توسعه طلبانه ایالات متحده شده و واشنگتن همچنان به تکرار سیاست های خود نه تنها علیه نیکاراگوئه، بلکه سایر کشورهای دنیا، بی احترامی به قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل، نقض حقوق بین الملل ادامه می دهد و این بزرگترین تهدید علیه صلح در دنیا است.

دانیل اورتگا در ادامه اضافه کرد که کشورهای قدرتمند باید عواملی ارتقا صلح باشند، اما در این راستا کوشش نمی نمایند.

رئیس جمهور نیاکاراگوئه در سرانجام سخنان خود به ستایش از میراث آگوستو سزار ساندینو رهبرساندیست های این کشور و نبرد علیه اشغالگران آمریکایی در نیمه نخست قرن بیستم پرداخت.

گفته می گردد که بعد از ونزوئلا، نیکاراگوئه هدف بعدی دولت آمریکاست و دولتمردان کاخ سفید قصد دارند با برپایی کودتایی دست نشانده های خود را بر سر قدرت بیاورند. آمریکا چندی قبل مقامات نیکارگوئه را با ادعای نقض حقوق بشر تحریم کرد. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 213

به "نیکاراگوئه: دولت آمریکا بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکاراگوئه: دولت آمریکا بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید