واکنش دولت فرانسه به اعلام شروع افزایش غنی سازی اورانیوم ایران

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران : کاخ الیزه در واکنش به اعلام شروع غنی سازی 60 درصدی در ایران واکنش نشان داد و آن را تحولی خطرناک تلقی کرد.

واکنش دولت فرانسه به اعلام شروع افزایش غنی سازی اورانیوم ایران

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، ساعتی پس از انتشار خبر شروع غنی سازی 60 درصدی در ایران، کاخ الیزه در بیانیه ای مدعی شد که تصمیم ایران برای افزایش غنی سازی اورانیوم تحولی خطرناک است.

در این بیانیه آمده که این تصمیم ایران احتیاج به هماهنگی با بقیه طرف های برجام و آمریکا دارد.

پیش از این، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین در واکنش به شروع غنی سازی 60 درصدی در ایران بیان کرد که این اقدام ایران نتیجه محاسبات اشتباه عاملان خرابکاری در تأسیسات هسته ای نطنز است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بعدازظهر سه شنبه از شروع غنی سازی 60درصدی در تأسیسات هسته ای کشورمان اطلاع داد.

وی همچنین بیان کرد که هزار سانتریفیوژ دیگر با 50 درصد ظرفیت بیشتر به ماشین های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین های صدمه دیده، اضافه می گردد.

از سوی دیگر، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، گفت برابر نامه و اطلاعات طراحی که در بعدازظهر روز سه شنبه تحویل آژانس بین المللی انرژی اتمی شد، غنی سازی 60 درصدی در دو زنجیره از سانتریفیوژهای جدید آی.آر. چهار و آی.آر.شش در نطنز انجام می گردد.

وی گفت که فرایند فنی از همین روز شروع شده و پیش بینی می گردد هفته بعد اورانیوم با غنای 60 درصد برداشت گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 984

به "واکنش دولت فرانسه به اعلام شروع افزایش غنی سازی اورانیوم ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دولت فرانسه به اعلام شروع افزایش غنی سازی اورانیوم ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید