وزرای خارجه و دفاع فرانسه در کابینه جدید باقی ماندند

به گزارش زنگ قلاب بافی، اعضای کابینه جدید فرانسه عصر روز دوشنبه معرفی شدند و وزرای خارجه و فرانسه در کابینه جدید باقی ماندند.

وزرای خارجه و دفاع فرانسه در کابینه جدید باقی ماندند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاخ الیزه فرانسه عصر روز دوشنبه از تشکیل کابینه جدید فرانسه اطلاع داد که در این کابینه فلورنس پارلی و ژان ایو لودریان همچنان در سمت های خود به عنوان وزرای دفاع و خارجه فرانسه باقی ماندند.

روز آدینه بود که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه جان کاستکس را به عنوان جانشین ادوارد فیلیپ در سمت نخست وزیری منصوب کرد و به وی دستور داد تا کابینه جدید را تشکیل دهد.

یکی از تغییرهای قابل توجه در کابینه جدید، انتخاب جرالد دارمانین 37 ساله به عنوان وزیر کشور است. وی جایگزین کریستوف کاستانر متحد قدیمی ماکرون می گردد که از اکتبر 2018 در این سمت بوده است.

انتقادها از کاستانر پس از آن افزایش یافت که پلیس فرانسه اقدام به سرکوب خشونت آمیز معترضان به نژادپرسی کرد. این اعتراضات پس از قتل جورج فلوید مرد سپاه پوست شهر مینیاپولیس توسط افسر پلیس آمریکایی شروع شد که در کشورهای زیادی این اعتراضات برگزار گردید.

نخست وزیر جدید فرانسه یکی از شهرداران فرانسوی بوده و شخصیتی است که در زمینه استراتژی دولت به منظور بازگشایی کشور بعد از مقابله با ویروس کرونا نقش ایفا نموده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره معین نخست وزیر جدید فرانسه ،کاستکس را یک چهره نه چندان مطرح در فضای سیاسی این کشور خواند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 518

به "وزرای خارجه و دفاع فرانسه در کابینه جدید باقی ماندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه و دفاع فرانسه در کابینه جدید باقی ماندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید