پاکستان حمله نظامیان هندی به عزاداران حسینی در کشمیر را محکوم کرد

به گزارش زنگ قلاب بافی، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای بیان کرد: حمله به دسته های عزاداری حسینی در کشمیر توسط نظامیان نقض آشکار حقوق بشر است.

پاکستان حمله نظامیان هندی به عزاداران حسینی در کشمیر را محکوم کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ وزارت خارجه پاکستان طی بیانیه ای بیان کرد: دولت هند مسئول تمام حوادث تلخی است که این روزها در کشمیر رخ می دهد.

در این بیانیه به حمله نظامیان هندی به عزاداران حسینی اعتراض اجرا شده و آمده است: نظامیان دهلی نو برای حمله به مسلمانان مظلوم کشمیری از گاز اشک آور و تفنگ های ساچمه ای استفاده نموده اند.

اسلام آباد تاکید نمود: استفاده از تفنگ های ساچمه ای طی سال های اخیر باعث شهادت صدها کشمیری شده است.

پاکستان استفاده از تفنگ های ساچمه ای توسط نظامیان هندی را باعث نابینا شدن تعداد زیادی از مردم کشمیر دانسته و تاکید نمود: طبق قوانین سازمان ملل استفاده نظامیان از این تفنگ ها علیه مردم عادی جرم و نقض آشکار حقوق بشر است.

وزارت خارجه پاکستان از سازمان ملل و نهادهای مسئول جهانی خواست واکنش جدی نسبت به مساله کشمیر داشته باشند تا مسائل موجود در این منطقه حل گردد.

لازم به ذکر است هند از یک سال پیش ضمن لغو خودمختاری کشمیر کوشش نموده در تمام این منطقه حکومت نظامی اعمال کند و با انتقال غیر کشمیری ها به این منطقه عملا مسلمانان را به قشری ضعیف و غیر موثر تبدیل کند.

روز گذشته و در جریان عزاداری برای سالار شهیدان نظامیان هندی ضمن حمله به دسته های عزاداری در کشمیر حداقل 30 تن را به شدت مجروح کردند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 565

به "پاکستان حمله نظامیان هندی به عزاداران حسینی در کشمیر را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان حمله نظامیان هندی به عزاداران حسینی در کشمیر را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید