پوتین لهستان را به تبانی با هیتلر متهم کرد

به گزارش زنگ قلاب بافی، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه جنگ کلمات را با لهستان از سر گرفت و این کشور را به تفاهم با هیتلر متهم و اظهار کرد که لهستان در سپیده دم جنگ جهانی دوم با شیوه یهودستیزی عمل کرده است.

پوتین لهستان را به تبانی با هیتلر متهم کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین در سخنرانی اش در حضور افسران بلندپایه وزارت دفاع روسیه اظهار کرد که براساس مدارک بایگانی که توسط ارتش سرخ در اروپا پس از سال 1945 میلادی به دست آمده است، چندین کشور از جمله لهستان با دیکتاتور نازی تبانی کرده اند.

پوتین با اشاره به اینکه با روشی که هیتلر و لهستان درباره مساله یهودی ها گفت وگو کرده اند، به وی اهانت شده است، گفت: آن ها (لهستانی ها) عملا با هیتلر معامله کردند. این مساله در اسناد بایگانی کاملا واضح است.

وی همچنین اظهار کرد که براساس اسناد تاریخی سفیر لهستان در آلمان در سال 1938 میلادی پس از اینکه رئیس آلمان نازی پیشنهاد داد که یهودیان را به کمپ هایی در مستعمرات آفریقا بفرستند، قول داد تا یک بنای زیبا در ورشو برای وی بسازند.

پوتین با توهین به این سفیر و او را آشغال و خوک یهودستیز خطاب قرار دادن، گفت: این سفیر در آن زمان کاملا با هیتلر ابراز همبستگی کرد.

رئیس جمهور روسیه همچنین از تصمیمات مقامات فعلی لهستان انتقاد کرد که آثار تاریخی را که برای یادبود سربازان ارتش سرخ است، تخریب می کنند.

روسیه و لهستان در روزهای اخیر اتهاماتی با ماهیت تاریخی به یکدیگر نسبت داده اند. دیپلماسی روسی لفاظی تهاجمی ورشو را مورد انتقاد قرار داد. در حالی که دیپلماسی لهستان با ابراز نگرانی مقامات روسی را به ارائه تصویری نادرست از وقایع متهم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 49

به "پوتین لهستان را به تبانی با هیتلر متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین لهستان را به تبانی با هیتلر متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید