چین 10 فرد و 4 نهاد اروپایی را تحریم کرد

به گزارش زنگ قلاب بافی، ساعتی پس از اعلام خبر تحریم یک نهاد و 4 مقام چینی از سوی اتحادیه اروپا، وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای از تحریم 4 نهاد و 10 شخص حقیقی اروپایی از جمله چند نماینده مجلس اروپا اطلاع داد.

چین 10 فرد و 4 نهاد اروپایی را تحریم کرد

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت چین روز دوشنبه در واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا علیه یک نهاد و 4 مقام چینی به بهانه نقض حقوق بشر، 4 نهاد و 10 شخص حقیقی اروپایی را تحریم کرد.

وزارت امور خارجه چینی ساعتی پس از آن که اتحادیه اروپا رسماً خبر تحریم یک نهاد و 4 مقام چینی را بیان کرد، طی بیانیه ای گفت: در روز 22 مارس [دوم فروردین] اتحادیه اروپا تحریم های یکجانبه ای را بر مبنای دروغ ها و اطلاعات غلطی و به بهانه آنچه نقض حقوق بشر در استان سین کیانگ می خوانند، علیه اشخاص و نهادهای چینی وضع کرد. طرف اروپایی واقعیت ها را نادیده می گیرد، همه چیز را سیاه و سفید می بیند، در مقیاس وسیع در امور داخلی چین دخالت می نماید، آشکارا قوانین بین المللی و هنجارهای اساسی روابط بین الملل را نقض می نماید و به روابط چین-اتحادیه اروپا آسیب می زند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: چین قویاً با این اقدام اتحادیه اروپا مخالف است و آن را محکوم می نماید. عزم دولت چین در دفاع از حاکمیت ملی، امنیت و منافع کشور، استوار و تزلزل ناپذیر است. چین تصمیم گرفته است که 10 شخص و 4 نهاد اروپایی که آسیب جدی به حاکمیت و منافع چین وارد نموده و شرورانه اقدام به دروغ پراکنی و انتشار اطلاعات غلط [علیه چین] نموده اند را تحریم کند.

در بین اشخاص اروپایی که وزارت امور خارجه چین از تحریم آنها خبر داده است، نام 5 نماینده مجلس اروپا و نمایندگانی از مجلس های هلند، لیتوانی و بلژیک دیده می گردد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از یک دیپمات ارشد اروپایی گزارش داد که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با اعمال تحریم هایی علیه مقامات و نهادهای چینی موافقت نموده اند.

پس از انتشار گزارش رویترز، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پیامی توئیتری بیان کرد که این اتحادیه یک نهاد و 4 مقام چینی را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم می نماید.

به گفته رسانه های اروپایی، اتحادیه اروپا از سال 1989 -زمانی که این اتحادیه تحت عنوان اتحادیه مالی اروپا فعالیت می نموده است- هیچ تحریمی علیه چین وضع ننموده است و تحریم های امروز اولین تحریم های اتحادیه اروپا علیه چین طی 32 سال اخیر محسوب می شوند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 963

به "چین 10 فرد و 4 نهاد اروپایی را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 10 فرد و 4 نهاد اروپایی را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید