کاهش یک سومی ورود مسافر به مترو پس از شیوع کرونا

به گزارش زنگ قلاب بافی، سرپرست معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران از کاهش یک سومی ورود مسافر به متروی تهران در پی شیوع کرونا در پایتخت اطلاع داد.

کاهش یک سومی ورود مسافر به مترو پس از شیوع کرونا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تفریحی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران درباره آمار جابجایی مسافر در متروی تهران پس از شیوع کرونا ویروس گفت: در مترو به طور متوسط روزانه یک میلیون و 800 هزار نفر ورودی داشتیم که بر اساس آخرین آمار روز یکشنبه ورودی مسافران به یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده است که کاهش یک سومی مسافران را نشان می دهد.

او ادامه داد: این کاهش ورودی از شنبه به بعد اتفاق افتاده است و یک کاهش محسوس در مسافران مترو را نشان می دهد.

حجت با تاکید بر اینکه این کاهش بار سفر در مترو اقدام درستی است، گفت: بهتر است شهروندان تا جایی که می توانند از حمل ونقل عمومی استفاده ننمایند و همچنین در کوشش هستیم تغییرات کوچکی در طرح ترافیک ایجاد کنیم تا مردم بیشتر از خودروی شخصی استفاده نمایند.

سرپرست معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ضدعفونی ایستگاه های مترو و اتوبوس ها به طور پیوسته در حال اجرا است، در مورد تمهیدات بهداشتی که برای رانندگان در ناوگان حمل ونقل عمومی شهر تهران در نظر گرفته شده است، گفت: اتوبوس ها و محل اسکان رانندگان انجام می گردد، اما با توجه به اینکه مسافران با دستگیره ها و وسائل عمومی بیشتر در تماس هستند، احتمال خطر برای آنها بیشتر است.

حجت درباره پیشنهاد لغو طرح ترافیک در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهر تهران گفت: لغو طرح ترافیک و یا تغییر ساعت آن در حوزه شورای ترافیک تهران است و در جلسه فردا درباره آن تصمیم گیری می گردد.

او ادامه داد: اگر بخواهیم طرح ترافیک را لغو کنیم ممکن است شهر قفل گردد و مسائل متعدد دیگری ایجاد گردد، در نتیجه باید ببینیم شورای ترافیک در این باره چه تصمیمی می گیرد، اما الزاما تصمیم برای لغو طرح نیست و شاید تغییر و یا کاهش طرح ترافیک مورد آنالیز قرار گیرد.

حجت توضیح داد: پیشنهاد معاونت حمل ونقل و ترافیک کاهش ساعت طرح است تا افراد با ماشین شخصی خود سر کار حاضر شوند و به منزل بازگردند تا حداقل تماس با سطوح عمومی رخ دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 88

به "کاهش یک سومی ورود مسافر به مترو پس از شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش یک سومی ورود مسافر به مترو پس از شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید